اشتباه استراتژیک فرانسه برای استنکاف از حضور ایران در ژنو ۲/غرب خواهان تجزیه سوریه در منطقه است

۲۸اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی استنکاف کشورهای غربی به‌ویژه فرانسه برای حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو۲ را اشتباهی استراتژیک از سوی غرب تلقی کرد.

سید جلال فیاضی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به جایگاه بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: موقعیت بالای استرات‍ژیک کشورمان و نقش پررنگ انقلاب اسلامی ایران در تحولات منطقه که همواره به عنوان یک کشور قدرتمند در دنیا مطرح بوده امری غیر قابل انکار است.
 
وی در ادامه افزود: تجربه‌های قبل این مهم را ثابت کرده که مسائل منطقه‌ای بدون حضور جمهوری اسلامی ایران و نقش بسزایش در حل آنها به نتیجه قابل قبولی نخواهد رسید.
 
فیاضی با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا در منطقه علیه کشورمان، تصریح کرد: غرب به سرکردگی آمریکا همواره به این مهم پی برده که جایگاه بالای ایران در منطقه امری انکار ناپذیر است.
 
وی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی هیچ‌‌گاه به دنبال حل بحران سوریه نیستند، اظهار داشت: غرب و هم‌پیمانانش در منطقه تنها درصدد تجزیه و قربانی سوریه می باشند؛ بنابراین از حضور ایران در کنفرانس ژنو۲ به عنوان کشوری که بتواند به حل مسئله سوریه کمک کند نگران بوده و این حضور را نفی می‌کنند.
 
فیاضی استنکاف کشورهای غربی به‌ویژه فرانسه برای حضور ایران در این کنفرانس را اشتباهی استراتژیک تلقی کرده و افزود: درحالی که روسیه همواره بر حضور ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای در حل بحران سوریه در نشست ژنو ۲ تاکید دارد اما غرب با مخالفت‌های خود مانع از شرکت کشورمان در این کنفرانس می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه کشورهایی که با شرکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس ژنو ۲ مخالفت می‌کنند، از آن جمله کشورهایی بوده که اراده‌ای برای حل مسئله سوریه ندارند، خاطر نشان کرد: غرب تنها به دنبال تحمیل دیدگاه‌های خود به سوریه بوده و از این رو حضور ایران را در این اجلاس برنمی‌تابد.

انتهی پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.