اشتغال همچنان اولویت نخست فرانسوی ها است

به گزارش ایرنا، نظرسنجی موسسه ‘هاریس’ نشان می دهد که ۵۸ درصد فرانسوی ها نگران از دست دادن شغل خود بوده و خواستار آن هستند که دولت در این زمینه بیشتر فعالیت کند.

این درحالی است که خطر تعطیلی برخی واحدهای تولیدی – صنعتی، موسسات بزرگ مالی و بانکی با موج برکناری صدها هزار نفر، اقتصاد خسته فرانسه را تهدید می کند.

بدنبال کاسته شدن از نشان اعتباری فرانسه از سوی موسسه ‘استاندارد اند پورز’ برخی از بانک های بزرگ این کشور از جمله ‘سوسیته جنرال’ ، ‘پاری با’، واحدهای صنعتی از جمله پالایشگاه های ‘پتروپلوس’ و ‘ذوب آهن ارسلورمیتال’ در معرض تعطیلی کامل قرار گرفته و شرکت های بزرگی مانند ‘ایرفرانس’ نیز اعلام کرده اند که ظرف ماه ها و سالیان آتی از شمار نیروهای خود به تعداد قابل توجهی خواهند کاست.

این درحالی است که دولت جدید و سوسیالیست فرانسه نیز با شعار بازسازی و ایجاد تحول اقتصادی و اجتماعی قدرت را از دولت راستگرای سابق تحویل گرفته است.

هم اکنون براساس آمارها، حدود ۹۰ هزار شغل در صنایع، بانک ها، واحدهای تولیدی، شرکت و موسسات مالی خصوصی و دولتی فرانسه در معرض حذف است.

در همین حال ‘آرنو مونتبورگ’ وزیر بازسازی تولید فرانسه نیز دیدارها و رایزنی های خود با کارفرمایان، صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی در معرض خطر را با هدف کاستن از مشکلات مالی جاری آغاز کرده است.

فرانسه در شرایط حاضر نیاز دارد، برای رفع مشکلات صادرات و عادی کردن تراز بازرگانی خود که از ۱۰ سال پیش روند رشد منفی را طی می کند به بازارهای مصرف جدیدی در سطح جهان دست یابد.

این کشور تنها در جریان سال گذشته میلادی ۲۴ میلیارد یورو کسری جدید درعرصه بازرگانی خارجی خود را تجربه کرد.

کسری بازرگانی فرانسه که ظرف سال های اخیر رکوردشکن شده است از مرز ۷۱ میلیارد یورو گذشته است.

در شرایط حاضر نیز حدود ۱۰ در صد از جمعیت فعال فرانسه را بیکاران تشکیل می دهند که با احتساب تمامی گروه های کاری اعم از ثابت، فصلی، پاره وقت، ساعتی و … در حال رسیدن به مرز چهارمیلیون و ۴۰۰ هزار نفر می باشد.

فرانسوی ها چندی پیش نیز در یک نظرسنجی، بزرگترین دلمشغولی و نگرانی خود را از دست دادن کار در آینده عنوان کردند.

اروپام **۱۴۹۵**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۸۵۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.