اصفهان پایتخت ام‌اس، سرطان و دیابت نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روند شیوع بیماری ام‌اس، سرطان و دیابت در اصفهان همانند کشور است و این شهر چنانچه برخی افراد آن را پایتخت انواع بیماری لقب دادند، نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث ترافیکی و سرطان‌های امروزه در حالی عامل مرگ بسیاری از افراد در سطح دنیا شده که به تغذیه درست و شیوه درست زندگی کردن می‌توان به راحتی آن را پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان ام‌اس در دنیا به کشور انگلستان اختصاص دارد، ادامه داد: این در حالی است که در این کشور نه از برنج لنجان خبری است و نه از آبیاری محصولات کشاورزی با پساب‌ها فاضلاب و آلودگی‌های هوایی که در اصفهان شبه افزایش ام‌اس به این سه مسئله ارتباط داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هنوز دلیل بروز این بیماری در سطح جهان مشخص نشده است.

*خبرنگاران دانشجویان رشته سلامت و رسانه شوند

شیرانی از راه‌اندازی رشته رسانه و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ظرفیت پنج نفر خبر داد و از خبرنگاران دعوت کرد که با انتخاب این رشته بهترین نیروهای دانشگاه‌ علوم پزشکی در عرصه رسانه شوند و گفت: در یک هفته اخیر دو رشته طب سنتی و داروسازی سنتی راه‌اندازی شده است که از بهمن‌ماه امسال  دانشجو در مقطع PHD پذیرش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال احداث دانشکده طب سنتی در اصفهان هستیم و سعی شده در راستای سلامتی مردم از ظرفیت‌های طب اسلامی، ایرانی و سنتی استفاده شود، اضافه کرد: با ایجاد این دانشکده عامه مردم از این ابهام که آیا مصرف‌کننده داروهای گیاهی باشند یا خیر به صورت علمی آشنا می‌شوند.

*آغاز مرحله تجاری سازی داروی TPA در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ورود داروی حل کننده لخته خون در سکته مغزی (TPA) به بخش تجاری سازی در اصفهان خبر داد و تاکید کرد: این دارو در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی که قرارداد تجاری‌سازی آن بسته شده است.

وی ادامه داد: قیمت این دارو یک پنجم داروهای تولید شده در کشورهای آمریکایی است.

شیرانی از تاسیس و راه‌اندازی دو بیمارستان صحرایی در اصفهان خبر داد و تاکید کرد: تاکنون دو میلیارد تومان هزینه تاسیس بیمارستان صحرایی خود کششی شده است که به چند میلیارد تومان برای تجهیزات آن نیازمندیم.

وی اضافه کرد: در مدل صحرایی خود کششی، چند اتوبوس را در یک مکان مستقر و با طراحی خاص درب‌های این اتوبوس که همه آنها به داخل یکدیگر مرتبط می‌شود را به شکل بیمارستانی مجهز به اتاق عمل، ICU، آزمایشگاه و بیهوشی ایجاد کرد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.