اصلاح رژیم غذایی راهکاری اساسی برای پیشگیری از دیابت

اصلاح رژیم غذایی یکی از راهکارهای اساسی برای پیشگیری از دیابت نوع دوم است.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر مژگان افخمی زاده،‌استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن بیان این مطلب گفت: باید افراد در رژیم غذایی خود از کربوهیدرات هایی مانند نان، برنج و سیب زمینی کمتر استفاده کنند و خوردن غذاهای چرب را کمتر کنند.

دکتر مژگان افخمی زاده در این راستا تصریح کرد: همچنین افراد باید در رژیم غذایی خود استفاده از غذاهای آماده به ویژه فست فودها را کمتر کنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگیری را راهکار اصلی مبارزه با دیابت دانست و ادامه داد: یکی از راهکارهای اساسی دیگر پیشگیری از دیابت افزایش تحرک و ورزش کردن است زیرا بی تحرکی یکی از عواملی است که شانس ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

دکتر افخمی زاده تغییر نحوه زندگی را یکی از عوامل مهم در ابتلا به دیابت دانست و تاکید کرد: کم شدن تحرک افراد، افزایش چاقی ها، کم شدن ورزش، استفاده از غذاهای چرب و کربوهیدرات دار بیش از حد نرمال موجب افزایش شیوع این بیماری شده است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر این بیماری در سطح جهان خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با این روند ادامه زندگی  تا سال ۲۰۲۵ میلادی این بیماری رشد بسیار قابل ملاحظه تری را داشته باشد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به اینکه کنترل قند خون برای مادران بارداری که مبتلا به بیماری دیابت هستند بسیار مهم است بیان کرد: در صورتی که فرد کنترل های لازم را انجام ندهد ممکن است جنین دچار اضافه وزن و یا ناهنجاری شود.

دکتر افخمی زاده با بیان اینکه شیوع بیماری دیابت در سالمندان بیشتر است تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل به وجود آمدن پدیده چاقی در کودکان میزان ابتلای کودکان به دیابت نسبت به سابق افزایش داشته است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.