اصلاح مواد اختلافی میان کارفرما و کارگر در پیش‌نویس قانون کار

۲۴اردیبهشت،

1haj.jpg

یک فعال کارگری از کمیته رسیدگی‌کننده اصلاحیه قانون کار در مجلس خواست تا به جای توقف رسیدگی، مواد اختلافی میان کارگران و کارفرمایان در متن پیش نویس را اصلاح کند.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه نکات مثبت لایحه اصلاح قانون کار نادیده گرفته و اعتراضات گسترده‌ای به آن وارد می‌شود در حالی که تنها چند چند ماده سرنوشت‌ساز از قانون که برای جامعه کارگری اهمیت بالایی دارد، محل اختلاف میان کارفرما و کارگر است.

وی افزود: بخش اعظمی از خواسته کارگران اصلاح و تغییر این مواد است که کمیته رسیدگی کننده در مجلس باید وقت خود را روی این مواد بگذارد.

حاج اسماعیلی تصریح کرد: نباید لایحه‌ای که طی سالهای متمادی در دولتهای مختلف روی آن کار کارشناسی شده است مجدد از مجلس برگردد و نمایندگان مجلس به صرف نگاه احساسی و خواسته تشکلهای کارگری بررسی کل لایحه را متوقف کنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه با اصلاح قانون کار بخش اعظمی از مشکلات مربوط به دستمزد، معیشت و قراردادهای کار کارگران مرتفع می‌شود از نمایندگان مجلس خواست تا به جای توقف رسیدگی، مواد اختلافی اصلاحیه را بررسی و از نظر نخبگان و صاحبنظران قانون کار برای کارآمد کردن هرچه بیشتر اصلاحیه استفاده کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.