اطلاعات تازه از عامل کشتار خونین سینمای آمریکا

اطلاعات تازه از عامل کشتار خونین سینمای آمریکا

با مشخص شدن هویت عامل کشتار تماشاگران فیلم “بت‌من” در شهر آئورا در ایالت کلورادوی آمریکا، ابعاد تازه‌ای از زندگی جیمز هولمز ۲۴ ساله آشکار شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، اطلاعات تازه‌ای از هویت عامل کشتار بت‌من منتشر شده است که نشان می‌دهد، جیمز هولمز که پیشتر دانشجوی مقطع دکترای عصب‌شناسی دانشگاه کلورادو دنور بوده در آپارتمانی نزدیک محل حادثه زندگی می‌کرده است.

وی دوران دبیرستان خود را در شهر ساندیگو ایالت کالیفرنیا سپری کرده است؛ جایی که والدینش هنوز هم در آنجا اسکان دارند. از سوابق احتمالی فعالیت‌های غیرقانونی وی هنوز اطلاعات زیادی در دست نیست اما آخرین بار که وی عملی غیرقانونی انجام داده به دریافت یک برگه جریمه رانندگی در ماه اوت سال گذشته باز می‌گردد که هولمز به خاطر رعایت نکردن سرعت مجاز جریمه شده بود.

شلیک به تماشاگران فیلم بت‌من در ایالت کلورادو آمریکا به لحاظ تعداد کشته و زخمی شده‌ها که در مجموع ۷۱ تن بوده‌، بزرگترین واقعه از نوع خود در تاریخ این کشور اعلام شده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی دست‌کم ۱۴ تن در حمله بامداد روز جمعه به سینمایی در شهر آئورا آمریکا، که فیلم جدید بت‌من “شوالیه سیاه برمی‌خیزد” را نمایش می‌داد، کشته شده‌اند. علاوه بر این ۵۹ تن نیز در این واقعه زخمی شده‌اند.

تله انفجاری در آپارتمان شخصی هولمز

دقایقی پس از دستگیری عامل کشتار اعلام شد که جیمز هولمز اعتراف کرده که آپارتمان محل زندگی‌اش را با استفاده از مواد منفجره به یک تله انفجاری تبدیل کرده است.

به همین خاطر هم پلیس خانه‌های اطراف محل زندگی وی را تخلیه کرده و با استفاده از یک نردبان آتش نشانی و با هدایت دوربینی به داخل آپارتمان هولمز به جستجو در محل زندگی وی پرداخت.

مقام‌های پلیس اعلام کردند که در محل زندگی وی مواد شیمیایی قابل احتراق و انفجار و سیم‌کشی‌هایی که می‌توانسته برای ایجاد یک تله انفجاری به کار گرفته شده باشد، مشاهده کرده‌اند.

ریموند کلی، از پلیس نیویورک می‌‌گوید که هولمز پیش از آغاز حمله خونین خود، موهایش را به رنگ قرمز درآورده بوده تا به ویلیان ژوکر، شخصیت منفی فیلم بت‌من شبیه شود. با این حال مقام‌های پلیس شهر آئورا از اظهار نظر درباره گفته این مقام اجتناب کردند.

دن اوتز، رئیس پلیس محلی ضمن هولناک خواندن این واقعه گفت که پلیس واکنش سریعی به حادثه داشته و در زمانی حدود یک دقیقه به محل رسیده است.

عزای عمومی و نیمه افراشته شدن پرچم‌ها

همزمان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و میت رامنی، رقیب جمهوری‌خواه وی در انتخابات ریاست جمهوری امسال، برنامه‌های تبلیغاتی خود را لغو کرده و پیام‌های تسلیت به بازماندگان این واقعه خونین فرستاده‌اند.

اوباما ضمن ابراز همدردی با کشته شدگان حادثه شهر آئورا و اعلام عزای عمومی، دستور داده که پرچم‌های دولتی در این کشور به حالت نیمه افراشته درآیند.

شاهدان عینی این واقعه هم از تجربه شخصی و روایت خود از لحظات حضور در سالن سینما و زمان شکل‌گیری کشتار خبر داده‌اند.

شاهدان می‌گویند که واقعه در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه نیمه شب به وقت محلی روی داده و ضارب به آرامی بروی پله‌های سینما قدم می‌زده و به طور تصادفی قربانیان خود را هدف قرار داده است.

خیلی از شاهدان حضور جیمز هولمز با لباس مشکی و ظاهری شبیه شخصیت‌های فیلم را بخشی از افتتاحیه یا برنامه‌ای تبلیغی شب نخستین نمایش فیلم تصور کرده‌اند.

شاهد دیگری گفته که وی نخست گاز اشک‌آور میان تماشاگران رها کرد و هنگامی که همه شوکه شدند با اسلحه خود شروع به تیراندازی کرد. جیمز هولمز به هنگام ورود به سالن سینما دو اسلحه کمری و دو اسلحه بزرگ به همراه داشته است. وی ساعتی بعد در محل پارکینگی خارج از محوطه سینما بدون آنکه مقاومتی از خود نشان دهد توسط پلیس دستگیر شد.

تدابیر امنیتی در سینماهای نمایش دهنده بتمن

به دنبال این کشتار که در نخستین شب نمایش فیلم جدید بت‌من (شوالیه سیاه برمی‌خیزد) شکل گرفت، سینماهای نمایش دهنده این فیلم در شهر نیویورک تدابیر امنیتی خود را بیشتر کرده‌اند. در پاریس، پایتخت فرانسه شب نخست نمایش این فیلم لغو شد.

خانواده جیمز هولمز در ساندیگو هم با انتشار بیانیه‌ای گفتند که در حال همکاری کامل با پلیس هستند و از رسانه‌ها خواسته‌اند که به حریم خصوصی آنها احترام بگذارند. در این بیانیه خانواده هولمز گفته‌اند: “قلب ما با کسانی است که در این تراژدی آسیب دیده‌اند.”
 


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.