اظهارات کارشناس تاجیک درمورد انتخابات آینده ریاست جمهوری تاجیکستان

یکشنبه ۲۵ تیر – ۰۴:۲۸:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

کارشناس مسائل سیاسی تاجیکستان گفت با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور ، ناامنی و بی ثباتی در کشور روز به روز افزایش می یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، ‘ظفر عبدالله یف’ امروز در گفت و گو با خبرگزاری ‘آسیاپلوس’افزود: هرچند امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان قصد دارد زمینه و بسترهای لازم را برای نشستن بر این کرسی دوباره تقویت و تحکیم کند، اما تحقق این امر با توجه به شرایط داخلی ناممکن است.
وی تصریح کرد: هم اکنون نیروهای مخالف زیادی در تاجیکستان وجود دارند که برای نشان دادن عدم مشروعیت و ناتوانی رئیس جمهور در ایجاد تحول اساسی در کشور تلاش می کنند.
این کارشناس تاجیک گفت رئیس جمهور برای ماندن در قدرت تلاش دارد و اگر نتواند در انتخابات شرکت کند قصد دارد، ‘کبیر شیرعلی’ مدیرعامل شرکت آلومینیوم تاجیکستان را برای شرکت در انتخابات معرفی کند، تا از این طریق بر اوضاع مسلط باشد.
در همین حال حزب دموکراتیک خلق تاجیکستان، امامعلی رحمان رییس جمهور کنونی این کشور را بهترین گزینه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام کرد.
برخی محافل سیاسی منزوی کردن رهبران احزاب مطرح توسط رهبران حاکم بر تاجیکستان، به ویژه منزوی ساختن شخصیتهای حزب نهضت اسلامی و نیز اعمال محدودیت های شدید تبلیغاتی و رسانه ای برای احزاب رقیب حزب حاکم، سبب شده که افکار عمومی جامعه احزاب سنتی و مذهبی تاجیکستان را به فراموشی بسپارند.
در انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان سال ۲۰۰۶، پنج نامزد برای تصدی پست ریاست جمهوری از چهار حزب فعال تاجیک، شرکت داشتند که در نهایت رقابت را به امامعلی رحمان واگذار کردند.
از این رو این گمانه مطرح است که احزاب رقیب حزب حاکم و مخالفان دولت، نامزد واحدی برای حضور پر قدرت در انتخابات پیش رو معرفی کنند.  

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۶۲۸۱۸۵۱۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.