اعتراضات خیابانی در کویت نشأت گرفته از بیداری اسلامی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: برگزاری اعتراضات خیابانی در کویت الهام‌گیری از بیداری اسلامی در کشورهای عربی منطقه خلیج فارس است.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره iبه اعتراضات اخیر مردم کویت علیه حکومت این کشور گفت: حکومت کویت تلاش نموده از هرگونه تأثیرپذیری از بیداری اسلامی جلوگیری کند اما برخی حوادث در این کشور کوچک خلیج فارس می‌تواند منجر iبه پدیدآمدن تحولات شود.

وی تصریح نمود: با توجه iبه اینکه نوع حاکمیت در کویت پادشاهی بوده توزیع و تقسیم قدرت صورت نگرفته و همچنان فضای فشار از بالا بر گروه‌های سیاسی در این کشور وجود دارد که عامل مهمی برای اتفاقات اخیر در این کشور iبه حساب می‌اید.

لاسجردی در ادامه اظهار داشت: برگزاری اعتراضات خیابانی در کویت الهام‌گیری از بیداری اسلامی در کشورهای عربی منطقه خلیج فارس است.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: با توجه iبه انتخابات آینده در کویت، حاکمیت این کشور با اصلاح دایره‌های انتخاباتی در تلاش است که چینش آینده سیاسی را مدیریت کند لذا نمی‌گذارد تغییر و تحولات در مسیر طبیعی خود حرکت کند.

لاسجردی با بیان اینکه حاکمان کویت از تغییر و تحولات در این کشور واهمه دارند، خاطرنشان نمود: متغیرهای مهمی که می‌تواند خیزش اجتماعی در کویت را به‌وجود آورد در حال حاضر موجود نیست iبه این خاطر حکومت این کشور کوچک خلیج فارس در تلاش است که شرایط رفاهی مردم را افزایش دهد تا رضایت مردم را جلب کند لذا بعید iبه نظر می‌رسد که تغییر اساسی در کویت صورت بپذیرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.