«هیس» با موضوع بیداری اسلامی در نمایشگاه قرآن

نمایش “هیس” در مورد موج بیداری اسلامی تولید شده و اولین اثر نمایشی با موضوع بیداری اسلامی است.

امیرحسین شفیعی کارگردان نمایش “هیس” در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این نمایش توسط دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی تولید شده است و با حمایت معاونت هنری و کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی تا به امروز ۶۰ اجرا انجام داده است.

شفیعی ادامه داد: امیدواریم این نمایش بتواند در شهرهای کشور و حتی در کشورهای اسلامی به اجرا در بیاید.

کارگردان نمایش “هیس” با بیان اینکه نمایش در خصوص موج بیداری کشورهای اسلامی است، گفت: موضوع داستان در مورد جوانی است که در موج بیداری اسلامی در مبارزات علیه دیکتاتورها شرکت می‌کند که جدال این جوان با دیکتاتورها چالش های نمایشی را به وجود می آورد.

وی ادامه داد: بازیگران اصلی این نمایش علی عمرانی و روح الله سنایی هستند که حدود ۱۰ بازیگر آن ها را همراهی می‌کنند.

شفیعی در مورد سبک نمایش اظهار داشت: نمایش به صورت محیطی و فیزیکال اجرا می شود که طراح حرکات این نمایش علی عمرانی است.

این کارگردان جوان که به تازگی به عنوان جوان برتر و نخبه کشور معرفی شده، خاطرنشان کرد: دور جدید اجراهای این نمایش در محوطه نمایشگاه قرآن به مدت ۲۰ شب اجرا خواهد شد.

وی افزود: تمامی بازیگران نمایش “هیس” برخلاف اجراهای گذشته این نمایش مرد هستند و با توجه به جو حاکم بر نمایشگاه سعی در حذف بازیگران زن نمایش شده به صورتی که به کیفیت کار آسیبی نرسد.

شفیعی در آخر گفت: از سال ۸۳ تاکنون تمام تمرکز گروه بر کارهای خیابانی بوده اما امسال به امید خدا سعی خواهیم کرد در بخش نمایش صحنه ای جشنواره فجر یک اثر ارائه دهیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.