اعتراض جمعی از دانشجویان پردیس همت علوم پزشکی تهران در پی احیای دانشگاه ایران

۱۹فروردین۱۳،

06-153.jpg

در پی احیای دانشگاه علوم پزشکی تهران، جمعی از دانشجویان ورودی سال ۹۰ و ۹۱ پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران با تجمع در پردیس پورسینا خواستار شفاف‌سازی جزییات این تصمیم و تعیین تکلیف سرنوشت تحصیلی دانشجویان شدند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از دانشجویان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بعد از ادغام دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران برای دانشجویان سال ۹۰ و ۹۱ دو کد مشخص می‌شد و دانشجویان می‌توانستند دو حوزه پردیس همت و پورسینا را انتخاب کنند که ما با آن کد رشته وارد پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران شده‌ایم، اما هم اکنون با احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران دیگر ما را قبول نمی‌کند و ما دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایران محسوب می‌شویم.

نگرانی دانشجویان پردیس همت در حالیست که معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به نحوه ادامه تحصیل دانشجویان ۹۱ و ۹۰ پردیس همت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: دانشجویان در هر کدام از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران تمایل داشته باشند، می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

همچنین یکی از دانشجویان پسر ورودی ۹۰ نیز اظهار کرد: بهتر است دانشجویان ورودی ۹۰ و ۹۱ با سیستم قبلی یعنی ادغام تحصیل کنند و بیمارستان‌های آموزشی خود را انتخاب کنند و قانون تازه یعنی احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران برای دانشجویان ورودی ۹۲ به بعد اعمال شود.

دانشجوی دیگری نیز گفت: اگر گفته می‌شد که فقط ورودی‌های ۹۰ و ۹۱ می‌توانند به دانشگاه علوم پزشکی تهران بیایند امکانپذیر بود، ولی هم اکنون حق انتخاب را به همه ورودی‌ها حتی ورودی‌های قبل از ۹۰ و ۹۱ داده‌اند، بنابراین همه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می‌کنند و این امکانپذیر نیست.

این دانشجوی پزشکی ادامه داد: سطح و جایگاه دانشگاه علوم پزشکی ایران که دو سال از صحنه آموزشی غیبت داشته است، احتمالا در حد پایینی خواهد بود و از وجهه جهانی بالایی برخوردار نمی‌باشد.

یکی دیگر از دانشجویان ورودی ۹۱، اظهارکرد: در طی این دو سال که دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران ادغام شده‌اند تمام مقالات ISI دانشگاه علوم پزشکی ایران به اسم دانشگاه تهران ثبت شده و همه مقالات علمی و دستاوردهای بین‌المللی آن نیز با نام دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شده است و در واقع دانشگاه علوم پزشکی ایران دو سال در رده جهانی هیچ حضوری نداشته است که این مساله قابل چشم پوشی نیست و سطح علمی این دانشگاه را بسیار پایین می‌آورد.

به گفته یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران، رده‌بندی دانشگاه ایران از ابتدا جزو دانشگاه‌های اول نبود و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در رده بالاتری از آن قرار داشت، بنابراین تقریبا همه دانشجویان با توجه به رتبه‌ علیرغم امکان انتخاب دانشگاه شهیدبهشتی، اما دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب کردند چون در رده بالاتری قرار داشت و حالا گفته می‌شود که باید به دانشگاه علوم پزشکی ایران بروند.

دانشجوی دیگری ادامه داد: صرف‌نظر از اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران از لحاظ سطح علمی در چه جایگاهی قرار دارد باید به انتخابمان در خصوص انتخاب دانشگاه موردنظرمان برای تحصیل اهمیت داده شود. به سبب اینکه اگر از ابتدا در جریان احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران بودیم قطعا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب نمی‌کردیم و با توجه به رتبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را برای تحصیل انتخاب می‌کردیم.

دانشجوی ورودی ۹۰ دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهارکرد: تمام امکاناتی که در این دو سال برای دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد شده است با بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: متاسفانه این تصمیم ناگهانی آرامش و انگیزه تحصیلی دانشجویان را از بین برده است و روحیه‌ای برای دنبال کردن دروس و پیشرفت علمی برای آنها باقی نگذاشته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.