اعتصابات دوباره در فرانسه

هم‌زمان با اینکه اتحادیه‌های کارگری فرانسه امروز (پنجشنبه) اولین دور از تظاهرات گسترده و اعتصابات خود را علیه طرح افزایش سن بازنشستگی برپا کردند، رفت‌وآمد و سفرهای برنامه‌ریزی شده در فرانسه مختل شد.

اعتصابات دوباره در فرانسه

به گزارش ممتاز نیوز، به دنبال این اعتصابات، معترضان مسیر ایستگاه‌های قطار، فرودگاه بین‌المللی “شارل دوگل” و حتی پالایشگاه‌ها را مسدود کردند. قطارهای سریع‌السیر و منطقه‌ای، مترو پاریس و سیستم نقلیه عمومی در بسیاری از شهرها مختل شده و حدود ۳۰ درصد از پروازها لغو شده‌اند.

اتفاقات امروز به طور کلی نهمین دور از اعتصابات سراسری در فرانسه محسوب می‌شوند. خشونت در کف خیابان‌های فرانسه طی چند روز اخیر شدت یافته و درگیری معترضان با پلیس این کشور به اوج خود رسیده است. همچنین معترضان امروز معابر و بزرگراه‌های اصلی را در شهرهای مختلفی مسدود کردند.

اما این درحالیست که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همچنان بر موضع خود پافشاری می‌کند و دولت این کشور صراحتا می‌گوید که قانون افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال امسال حتما باید اجرا شود.

همچنین به دنبال افزایش اعتراضات ضد دولتی در این کشور، امانوئل ماکرون گفت از آنجایی که مجددا قصد ندارد در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند، آماده است تا محبوبیتش را “فدای منافع فرانسه” کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.