اعتصاب معلمان اسپانیا بر ضد طرح ریاضتی

جام جم آنلاین: اتحادیه‌های اصلی معلمان اسپانیا، در اعتراض به کاهش هزینه‌های سیستم تحصیلی از سوی دولت، اعتصاب یک روزه برگزار می‌کنند.

به گزارش پرس تی وی، این اعتصاب ۲۲ می در شهر مادرید پایتخت اسپانیا برگزار می‌شود و انتظار می‌رود حمایت گسترده مخالفان کاهش هزینه‌های تحصیلی را به دنبال داشته باشد.

سران پنج اتحادیه اصلی معلمان اسپانیا شامل “سی‌سی‌اواو”، “ای‌ان‌پی‌ای”، “سی‌اس‌آی‌اف”، “اس‌تی‌ای‌اس” و “‌یوجی‌تی” با انتشار بیانیه‌ تاکید کردند پیشنهاد کاهش هزینه از سوی دولت مرکزی و منطقه‌ای، معادل کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصد از بودجه تحصیلی است و این کاهش “بی رحمانه” نشان دهنده “بزرگترین گام به عقب” دولت در نظام آموزشی به شمار می‌آید.

این اتحادیه‌ها همچنین تاکید کردند در پی اصلاحات اخیر، کلاس‌های درس در کشور بار دیگر با ازدحام روبرو می‌شوند؛ حدود ۳۰ دانش آموز در مدارس ابتدایی، حدود ۳۶ دانش آموز در دوره راهنمایی و ۴۲ تا ۴۶ نفر در دوره های تحصیلی ۱۶ تا ۱۸ ساله حضور دارند.

افزون بر این، در صورت غیبت معلمان، در دو هفته اول غیبت، معلم جایگزینی وجود نخواهد داشت؛ اتحادیه‌های معلمان معتقدند این تصمیم مشکلات سازمانی گسترده و دشواری‌های زیادی برای دانش آموزان به دنبال خواهد داشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.