چالش آقای”اسرائیل” در شیکاگو / اعتصاب بزرگ معلمان آمریکا پس از ۲۵ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس،  اتحادیه معلمان شیکاگو شب گذشته اعلام کرد که صبح امروز دوشنبه برای اولین بار پس از ۲۵ سال اقدام به برگزاری اعتصاب می کند. 

اعتصاب امروز در پی شکست مذاکرات اتحادیه معلمان شیکاگو و مدارس این ایالت برگزار می شود.از مهمترین محورهای مذاکرات این اتحادیه و مدارس مواردی چون حقوق، مزایا و امنیت شغلی بود.

آماده شدن معلمان شیکاگو برای برگزاری اعتصاب

شکست اقدامات فرستاده اوباما

بر اساس این گزارش، تصمیم برای برگزاری اعتصاب پس از ماه ها تنش اتخاذ شد. در ماه های گذشته مذاکراتی میان “رام اسرائیل امانوئل” و کمیسیون مدارس و رهبران اتحادیه درجریان بود. 

رام اسرائیل امانوئل، رئیس سابق دفتر کارکنان کاخ سفید بود که چندی پیش از این سمت استعفا داد و با نشستن بر صندلی شهرداری شیکاگو کارشناسان سیاسی اینطور پیش بینی کردند که حضور وی در شیکاگو کمک زیادی به پیروزی اوباما در انتخابات ماه نوامبر در این ایالت می کند.

 اسرائیل امانوئل سیاست‌ مدار یهودی ‌الاصل آمریکایی عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۲۰۰۳ میلادی، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا از ایالت ایلینوی بود. در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۰۸ میلادی، رام امانوئل پست ریاست کارکنان کاخ سفید را که از سوی باراک اوباما به وی پیشنهاد شده بود را پذیرفت . وی در اکتبر ۲۰۱۰ میلادی، از مقام خود استعفا کرد و جای خود را به پیت راوز داد.

آمادگی اتحادیه معلمان برای اعتصاب

“کارن لوئیس” رئیس اتحادیه معلمان شیکاگو پس از شکست مذاکرات روز گذشته گفت : ما در صف اعتصابیون خواهیم بود. این یک تصمیم مشکل است و در ابتدا ما تلاش کردیم تا از انجام اعتصاب جلوگیری کنیم.  

وی در ادامه افزود : اگر می خواهیم دانش آموزان خود را با آموزشی که سزاوار آن هستند آموزش بدهیم باید کارها را به شکل دیگری انجام بدهیم.

به نوشته اسوشیتدپرس، انتظار می رود صبح امروز در شیکاگو بیش از ۲۶ هزار نفر از معلمان و حامیان آنها در میان اعتصاب کنندگان باشند.

بر اساس اعلام مقامات اتحادیه معلمان شیکاگو،  مهمترین موضوعی که در میان مذاکرات میان اتحادیه و مدارس ایالت شیکاگو مطرح بوده استاندارد کردن امتحانات شهر شیکاگو است. به اعتقاد اتحادیه معلمان  با استاندارد کردن امتحانات سیستم مدارس تنزل پیدا کرده و سیستم ارزیابی معلمان نیز موجب خواهد شد تا در طی دو سال شش هزار معلم کار خود را از دست بدهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.