اعتصاب معلمان مدارس شهر شیکاگوی آمریکا را به تعطیلی کشاند

به گزارش ایرنا به نظر می رسد تلاش های راهام امانوئل شهردار شیکاگو برای توافق با معلمان به جائی نرسیده است و اختلاف نظر بر سر شیوه ارزیابی که ممکن است روی حقوق دریافتی آنها تاثیر بگذارد همچنان باقی است.

مقامات آموزشی شیکاگو مدعی اند از عملکرد آموزگاران راضی نیستند زیرا در حالیکه در سطح ملی بطور متوسط از هر صد دانش آموز دبیرستانی ۷۴ نفر فارغ التحصیل می شوند این رقم در شیکاگو ۵۶ نفر است.

گفته می شود شهر شیکاگو برای هر کودک و نوجوان دانش آموز سالانه ۱۳ هزار دلار هزینه می کند که از میانگین هزینه ملی هر دانش آموز آمریکائی بیشتر است.

از سوی دیگر و از نظر میزان پرداخت در حالیکه میانگین درآمد شهروندان شیکاگو ۳۲ هزار دلار در سال است متوسط حقوق هر آموزگار در این شهر بیش از ۷۴ هزار دلار است.

آموزگاران شیکاگو استدلال می کنند میانگین درآمد شهرنشینان شامل تمام کارکنان این شهر است که بسیاری از آنها فاقد تحصیلات و تخصص هستند در حالیکه آموزگاران همه تحصیل کرده و متخصص هستند.

با توجه به این واقعیت که این اولین اعتصاب آموزگاران شیکاگو در طول ۲۵ سال گذشته است آینده نشان خواهد داد تلاش مقامات شهر شیکاگو برای رویاروئی با خواسته های آموزگاران تا چه زمان بطول خواهد انجامید.

اروپام**م.ع**۲۰۴۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.