دومین روز اعتصاب اموزگاران شیکاگو

بیش از ۲۶ هزار اموزگار در شیکاگو در دومین روز اعتصاب خود همچنان مدارس این شهر را به تعطیل کشاندند.

ایرنا: تحلیلگران سیاسی ادامه این اعتصاب که امور اموزشی بیش از ۴۰۰ هزار دانش اموز شیکاگو را به خطر انداخته است را ازمونی برای اتحادیه های صنفی می دانند.

فدراسیون اموزگاران امریکا و اتحادیه ملی اموزش امریکا که دو اتحادیه بزرگ اموزگاران امریکائی هستند از اعتصاب اموزگاران شیکاگو حمایت و انرا ازنظر عملکرد سیستم قضائی و وحدت اموزگاران در امریکا مهم دانسته اند.

به نظر می رسد تلاش های راهام امانوئل شهردار شیکاگو برای توافق جمعی با اموزگاران این شهر به جائی نرسیده است، امانوئل قبلا رئیس کارکنان کاخ سفید بود که برای اشغال پست شهردار شیکاگو از سمت خود استعفا داد.

اختلاف اتحادیه اموزگاران و مقامات اموزشی شیکاگو بر سر شیوه ارزیابی عملکرد اموزشی اموزگاران است که گفته میشود ممکنست روی حقوق دریافتی انها تاثیر بگذارد.

مقامات اموزشی شهر شیکاگو مدعی اند از عملکرد اموزگاران راضی نیستند زیرا در حالیکه در سطح ملی بطور متوسط از هر صد دانش اموز دبیرستانی ۷۴ نفر فارغ التحصیل می شوند این رقم در شیکاگو ۵۶ نفر است.

گفته میشود شهر شیکاگو برای هر کودک ونوجوان دانش اموز سالانه ۱۳ هزار دلار هزینه می کند که ازمیانگین هزینه ملی هردانش اموز امریکائی بیشتر است.

از سوی دیگر و از نظر میزان پرداخت نیز درحالیکه میانگین درامد شهروندان شیکاگو ۳۲ هزار دلار درسال است متوسط حقوق هر اموزگار دراین شهر بالغ بر ۷۴ هزار دلار است.

اموزگاران شیکاگو استدلال میکنند میانگین درامد شهرنشینان شامل تمام کارکنان این شهر است که بسیاری از انها فاقد تحصیلات و تخصص هستند در حالیکه اموزگاران همه تحصیل کرده و متخصص هستند.

با توجه به این واقعیت که این اولین اعتصاب اموزگاران شیکاگو درطول ۲۵ سال گذشته است اینده نشان خواهد داد تلاش مقامات شهرشیکاگو برای رویاروئی با خواسته های اموزگاران تا چه زمان بطول خواهد انجامید.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.