اعزام کاروان راهیان‌نور منطقه ۱۰ به مناطق عملیاتی غرب کشور

۱۲ شهریور – ۰۴:۰۵:۲۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و گرامیداشت ایثار و فداکاریهای دلیرمردان ایران اسلامی ، ۳۰۰ نفر از شهروندان منطقه ۱۰ در قالب کاروان راهیان نور ولایت با بدرقه شهردار منطقه و جمعی از مدیران به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
به گزارش آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ده، در این مراسم معنوی فرامرز عظیمی شهردار منطقه ۱۰ ضمن اشاره به اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره شهدا با بیان این که حماسه دفاع مقدس ایران متاثر از نهضت عاشوراست گفت : رویدادهای تاریخی ، هرچه از زمان وقوع آن فاصله می گیرند، کم رنگ‎تر می شوند و سرانجام به سایه روشنی از یک خاطره یا حادثه در ذهن‎ها بدل می گردند، اما مراسم بزرگداشت قیام عاشورا پس از گذشت قرن‎ها و روزگاران طولانی ، هرسال پررونق تر از سال های گذشته برگزار می گردد.
شهردار منطقه با مقایسه نهضت عاشورا و دفاع مقدس افزود : ریشه و اساس انقلاب اسلامی ایران متأثر از فرهنگ عاشورا است و انقلاب ما بارقه و شعاعی از نهضت عاشوراست که در آن جوانان ایرانی با تاسی از فرزندان و اصحاب امام حسین (ع) راهی میادین حق علیه باطل شدند.
وی افزود : شباهت و همسانی انقلاب عظیم عاشورا و انقلاب بزرگ اسلامی، این همه ایثار‎ها، شجاعت‎ها، صبوری‎ها و عظمت‎ها را رقم زد و صحنه‎هایی آفرید که در آن‎ها، شور، شعور، شوکت و شکوه عاشورایی را می توان یافت و شاید بتوان گفت در طول قرن‎ها مبارزه در تاریخ شیعه، هیچ انقلاب و حرکتی همچون حرکت انقلاب اسلامی و هیچ صحنه‎هایی همچون صحنه‎های دفاع مقدس، شبیه انقلاب عاشورا و کربلای حسینی نیست.
عظیمی با اشاره به ایستادگی در برابر ظلم ادامه داد : اگر واقعه بزرگ کربلا را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که هر فردی در حیطه شخصی و اجتماعی مسئولیت هایی دارد که در قرآن مجید سوره نحل آیه ۱۱۸ و سوره رعد آیه ۱۱ نیز به آن اشاره شده است.
وی افزود : با استناد به این فرمایش امام حسین (ع) ” کل یوم عاشورا کل ارض کربلا” استنباط می شود که گروه های ظالم و مظلوم همواره در تمامی اعصار وجود دارند و تمام پیامبران با اولاد و دارایی آزمون شده اند و هدیه آنان به ما دین مقدس اسلام و به تبع آن این نظام است که به ما سپرده شده تا بتوانیم از آن پاسداری کنیم و در این راستا فرزندان شما خاک ایران را برای حفظ انقلاب با خون خود آبیاری کرده اند و باید قدر ایثارگری ها را بدانیم.
وی افزود : اعزام کاروانهای راهیان نور فرصت مغتنمی است که شهروندان به ویژه جوانان و نوجوانان با حضور در مناطق عملیاتی دلها خود را مملو از یاد خدا و شهدا و منش آنها کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۲۱۶۰۵۲۱۰۵۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.