اعلام نرخ ارز تازه برای عوارض گمرکی تا پایان هفته جاری

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

چکیده: رییس کل گمرک ایران گفت: با توجه به جلسات برگزار شده با بانک مرکزی قرار است تا پایان هفته جاری نرخ ارز تازه برای عوارض واردات اعلام شود و البته سه تا چهار راهکار در این خصوص پیشنهاد شده،اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

ˈ عباس معمارنژادˈ در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف عوارض واردات گفت: اگر نرخ ارز تازه اعلامی بالاتر از ۱۲۲۶ تومان باشد، سیاست دولت این است که متناسب با آن نرخ تعرفه ها و سود بازرگانی اصلاح شود تا حقوق ورودی افزایش نیابد.

وی ادامه داد: بر همین اساس اگر برای واردات هر واحد کالا یک هزار تومان حقوق ورودی دریافت می شد، در آینده نیز با افزایش نرخ ارز با تعدیل تعرفه ها همان میزان حقوق ورودی دریافت می گردد ، زیرا در غیر این صورت با تورم وارداتی مواجه می شویم.

معمارنژاد افزود: کالاهایی که با نرخ ارز مرجع وارد می شوند ، حقوق ورودی با نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان می پردازند و کالاهایی که با نرخ مبادله ای و یا نرخ ارز واردات در مقابل صادرات وارد می شوند با همان نرخ عمل می گردد، اما نرخ تعرفه ها تعدیل می گردد.

وی درباره عوارض واردات خودرو و سایر کالاها اظهار داشت: عملکرد گمرک در این بخش بر اساس قانون بوده و طبق ماده ۱۴ قانون امور گمرکی در زمان تعیین حقوق ورودی باید ارزش کالا توسط گمرک تعیین شود .

معاون وزیر امور اقتصادی و حاویی افزود: ارزش ریالی کالا عبارت از ارزش خارجی ضربدر نرخ ارز اعلامی از سوی بانک مرکزی است که تا ابتدای مهر ماه نرخ ارز اعلامی بانک مرکزی ۱۲۲۶ تومان بوده و گمرک نیز بر همین اساس عمل نموده است.

معمارنژاد با اشاره به ارایه نرخ ارز بازار مبادله ای از سوی بانک مرکزی، گفت: گمرک تاکنون نامه نگاری هایی را با بانک مرکزی انجام داده است تا این بانک نرخ ارز مدنظرش را اعلام کند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.