افتتاح رواق صنایع دستی استان تهران در برج میلاد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

این رواق صنایع دستی با حضور مسئولان و هنرمندان این رشته در برج میلاد کارخود را آغاز و تا پایان اسفند ماه نیز دائر می باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی کشور؛ محمد حسین فراهانی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان تهران در حاشیه افتتاح این نمایشگاه  از راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در ۴ منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب تهران خبر داد و افزود: ایجاد بازارچه‌های خصوصی صنایع دستی در تهران قطعی شده است و راه‌اندازی خانه صنایع دستی هنرمندان تهران نیز با پی‌گیری‌های اداره کل میراث فرهنگی تهران به‌زودی اتفاق می‌افتد.
“امیر آقایی” معاون صنایع دستی استان تهران نیز با بیان اینکه برج میلاد ظرفیت های زیادی دارد ویک مکان بین المللی محسوب می شود، افزود : ما می توانیم با برگزاری این رواق ها ونمایشگاه ها صنایع دستی تهران وایران را به دنیا معرفی کنیم .
وی افزود : یکی از دلایلی که گذشته  به صنایع دستی کم توجهی می شد شناخته نشدن این صنعت بود ولی امروزه با برگزاری نمایشگاه ها، رواق ها و جشنواره های صنایع دستی در مکان های مختلف سعی کردیم این صنعت کهن وغنی را به همگان معرفی کنیم .
امیر آقایی در ادامه افزود:  اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با به کار گیری نیروهای جوان و استفاده از تکنولوژی درصنایع دستی با شرط حفظ مفاهیم فرهنگی اقدامات ارزنده ایی  انجام داده است.
لازم به ذکر است؛ در این رواق تولیدات رشته های گلیم بافی، سفال، سرامیک، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی، شیشه گری فوتی و همجوشی شیشه به نمایش گذاشته شده است .
گفتنی است؛ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در طول برگزاری این نمایشگاه ۲۸ هنرمند صنایع دستی محصولات خود را  به صورت دوره ایی معرفی خواهند کرد ./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.