افزایش امکانات برای عابران پیاده

جام جم آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: پایتخت، نیازمند توسعه فضاهای عمومی پیاده‌روی و افزایش امکانات و تسهیلات برای عابران پیاده است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان مطلب فوق گفت:  وابستگی به خودرو، علاوه بر تشدید آلودگی هوا منجر به ترویج زندگی غیر فعال شده و باعث بروز انواع بیماری‌های جسمی و روحی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت فراهم آوردن روحیه نشاط و سرزندگی از طریق توسعه زندگی پیاده در شهر، اظهارداشت: تأمین گزینه‌های متعدد برای رفت و آمد با تأکید بر جریان پیاده و تأمین وسایل حمل و نقل عمومی، از جمله مواردی است که در انعطاف‌پذیری تهران در مسیر گذار از «شهر خودرو محور» به «شهر انسان محور» موثر است.

معاون شهردار تهران تحقق راهبردهای کلان مدیریت شهری در زمینه شهروندمداری، توسعه زندگی محله‌ای و جلب مشارکت شهروندان در اداره امور شهر را نیازمند اتخاذ و اجرای سیاست‌های بنیادی دانست و تصریح کرد: توسعه زندگی پیاده در مرحله نخست به شناخت و در مرحله بعد به آگاهی‌دهی و فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

وی با اعلام این که سالانه تعداد قابل توجهی از عابران پیاده بر اثر تصادف جان خود را از دست داده یا دچار آسیب‌های جسمی می‌شوند، اضافه کرد: با اتخاذ راهکارهای اصولی و اجرای روش‌های علمی، می‌توان همزمان با ایمن‌سازی حریم پیاده‌رو برای تردد اختصاصی عابران پیاده، ایمنی بخشی از سواره‌رو را نیز به منظور عبور عرضی پیاده‌ها تأمین کرد.

تشکری هاشمی ساخت پیاده‌راه در محدوده بازار بزرگ تهران را نمونه‌ای از توجه به توسعه پیاده‌روی در تهران دانست و یادآور شد: علاوه بر توسعه چنین مسیرهایی، ساخت مسیرهای ویژه دوچرخه و ترویج فرهنگ دوچرخه ‌سواری نیز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی با تأکید بر انجام مجموعه‌ای از اقدامات به منظور تحقق «شهر انسان محور» گفت: تأمین ایمنی دانش‌آموزان در مسیر خانه تا مدرسه و برعکس، تأمین دسترسی مسافران به سرویس‌های حمل و نقل عمومی، بازسازی و نوسازی پیاده‌راه‌ها جهت تردد عابران پیاده و معلولان و احداث معابر ممنوع برای تردد خودروها به ویژه در مراکز تفریحی و خرید از جمله این اقدامات است.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: امید است با انجام این اقدامات بتوانیم کم‌ توجهی تاریخی به عابران پیاده را جبران کرده و ضمن ترسیم زندگی پیاده در پایتخت، معابر شهری را برای شهروندان به مکان‌هایی ایمن و پر نشاط تبدیل کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.