افزایش برخورد با سرعت غیرمجاز

جام جم آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از افزایش۲۶۰درصدی برخورد با سرعت غیرمجاز خبر داد و گفت: ۵۰ درصد کشته‌های تصادفات پایتخت، عابران پیاده هستند و زنگ خطر در این خصوص به صدا درآمده است.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار حسین رحیمی به آمار کشته‌های تصادفات رانندگی در چهار ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در پایتخت با ۲۰ درصد کاهش معادل ۶۵ نفر به ۲۶۶ نفر شامل ۲۲۴ مرد و ۴۲ زن رسیده است که بدین ترتیب باید گفت که ۸۴ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی در تهران مردها و ۱۶ درصد زنها بوده‌اند. همچنین در این مدت شمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی نیز ۱۴ درصد کاهش یافت.

وی به کاهش صدور ۱٫۵ میلیون قبض جریمه معادل ۳۲ درصد در سه ماهه امسال خبر داد و افزود: در عین حال اعمال قانون در محدوده طرح ترافیک نیز در این مدت ۳۵ درصد معادل ۵۰۰ هزار قبض جریمه کاهش داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کشته‌های تصادفات در تهران عابران پیاده هستند، اظهارداشت: متاسفانه زنگ خطر مرگ عابران پیاده در تهران به صدا درآمده که در این خصوص باید تمهیدات جدی اندشیده شود. از سوی دیگر ۳۰ درصد کشته‌های تصادفات نیز موتورسواران هستند که بر این اساس باید گفت ۸۰ درصد کشته‌ های تصادفات پایتخت عابران پیاده و موتورسیکلت سواران هستند.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه پلیس در سال جاری طرح برخورد با هشت تخلف عمده شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم استفاده از کمربند ایمنی، توقف دوبله، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و تخلفات موتورسوران شامل عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو، حرکت در خلاف جهت و عبور از چراغ قرمز در دستور کار خود دارد، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد در فصل بهار برخورد با سرعت غیرمجاز در تهران ۲۶۰ درصد افزایش داشته که اکثر این برخوردها در معابر بزرگراهی اتفاق افتاده است.

وی از افزایش سهم موتورسواران در تصادفات رانندگی پایتخت خبر داد و افزود: چهار ماهه امسال سهم این دسته از وسایط نقلیه به بیش از ۳۰ درصد رسیده که متاسفانه نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

فوت ۵۲ درصد مجروحان تصادفات در بیمارستان‌ها

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ۳۱ درصد کشته‌های تصادفات در صحنه و ۱۷ درصد بین صحنه و بیمارستان در سال جاری فوت کرده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه ۵۲ درصد مجروحان تصادفات رانندگی در بیمارستان‌ها فوت کرده‌اند که این رقم در شهر تهران با این تعداد مرکز درمانی اصلا قابل قبول نیست.

به گفته وی، همچنان عدم توجه به جلو با ۲۹ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۱۷ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۱۰ درصد و عدم رعایت فاصله طولی هشت درصد بیشترین علل وقوع تصادفات را در سال جاری به خود اختصاص دادند.

آموزش اجباری برای رانندگان پرخطر

رییس پلیس راهور تهران از اجرای طرح آموزش اجباری رانندگان پرخطر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تمامی رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته و خودروی آنها توقیف شده است ملزم شده‌اند تا یک ساعت آموزش اجباری رانندگی ببینند که این امر نیز در کاهش تصادفات رانندگی در پایتخت موثر بوده است.

وی به سرویس‌های مدارس اشاره کرد و افزود: پلیس تهران برای سرویس مدارس طرح ویژه‌ای دارد که بر این اساس جلساتی با آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان تاکسیرانی در حال برگزاری است.

به گفته رییس پلیس راهور تهران، موضوع راننده متخصص، بیمه سرنشینان خودروها و داشتن مجوز لازم در حوزه ایمنی برای سرویس‌های مدارس برای پلیس اهمیت ویژه‌ای دارد.

طرح ویژه پلیس راهور برای شبهای قدر

وی از طرح ویژه پلیس راهور تهران برای شب‌های قدر خبر داد و اظهارداشت: بر این اساس نیروهای پلیس راهور پایتخت در آماده باش هستند و پلیس در مناطق مختلف از جمله هسته مرکزی شهر طرح‌های ویژه‌ای را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.

رییس پلیس راهور تهران همچنین درباره خودروهای فرسوده نیز گفت: طرح ویژه برخورد با خودروهای فرسوده و دارای نقص فنی موثر بزودی در سه بخش اجرا می‌شود و طی آن این دسته از خودروها متوقف می‌شوند.

وی افزود: خودروهای دارای نقص فنی جزئی توسط ماموران پلیس متوقف و پس از رفع عیب در محل به حرکت خود ادامه می‌دهند.

رییس پلیس راهور تهران افزود: آن دسته از خودروهایی که دارای نقص فنی مشهود و دودزا باشند و یا ایرادات کلی داشته باشند ضمن فک پلاک، پلاک تعمیری دریافت کرده و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند. از سوی دیگر خودروهای رها شده و اسقاطی نیز با کمک جرثقیل‌های پلیس به پارکینگ برای تعیین تکلیف منتقل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در دو سال گذشته رتبه اول کشوری را در نیروی انتظامی کسب کرده است، اظهارداشت: در پنج کارنامه یگانی نیز رتبه اول را گرفتیم که این امر مرهون تلاش همکاران ما در راهنمایی و رانندگی، رسانه‌ها و همکاری خوب مردم است.

سردار رحیمی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی علیرغم گرمای هوا در پایتخت در حال اجراست، تصریح کرد: تنها طی چند روز گذشته چهار مامور راهنمایی و رانندگی به دلیل گرمازدگی به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه طرح ویژه کنترل گذرگاه عابر پیاده از چندی پیش در تهران آغاز شده است، گفت: خوشبختانه در صد گذرگاهی که اجرای این طرح آغاز شده با همکاری خوب مردم و رانندگان مواجه بودیم و آمارها نشان می‌دهد تنها ۱۰ درصد عابران پیاده در این گذرگاه‌ها همچنان از لابه لای خودروها عبور می کنند.

رییس پلیس راهور تهران از تداوم اجرای طرح‌های برخورد با تخلفات شبانه رانندگان در پایتخت خبر داد و افزود: اجرای این طرح در فصل تابستان بخصوص در در ماه رمضان همچنان ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به ورود ماهانه شش میلیون و سالانه ۷۰ میلیون خودروی شهرستانی به تهران، اظهارداشت: باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود بی رویه خودرو به تهران انجام شود چرا که روزانه هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به پایتخت اضافه می‌شود و تنها تعداد کمی خودروی فرسوده از رده خارج می‌شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه پلیس راهور تهران از تردد هفت هزار تاکسی غیر پلاک پایتخت در تهران جلوگیری کرده است که این امر موجب استقبال شهرهای حاشیه تهران شده، گفت: در عین حال شش هزار خودروی عمومی شهرستانی نیز از تردد در تهران منع شدند و در تلاشیم تا از تردد اتوبوس‌های غیر تهرانی که متاسفانه فرسوده بوده و بسیاری از ادارات دولتی از آنها به عنوان سرویس استفاده می‌کنند نیز جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گفته می‌شود ترافیک در تهران مدیریت می‌شود را قبول ندارم و قطعا با وضع فعلی تهران مدیریت ترافیک به خوبی در پایتخت انجام می شود به شکلی که بر اساس آمارهای شهرداری تهران سرعت در معابر پایتخت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رییس پلیس راهور تهران به نصب پارکومترهای مکانیزه در ۱۵ خیابان اصلی پایتخت اشاره کرد و افزود: نصب این پارکومترها موجب شده است تا انضباط ترافیکی بسیار خوبی را در این معابر شاهد باشیم.

وی در خصوص برخورد با دستگاه‌های متخلف که در تصادفات رانندگی پایتخت نقش دارند، تاکید کرد: پلیس بر اساس قانون بدون هیچ اغماضی نسبت به معرفی این دستگاه‌ها به مراجع قضایی اقدام می‌کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از راه‌اندازی دوربین‌های عبور از چراغ قرمز و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در ۱۵ تقاطع پایتخت خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد روزانه با حدود صد راننده متخلف در این زمینه برخورد شده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه دوربین‌های تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و عبور از چراغ قرمز از چندی قبل در پایتخت آغاز به کار کرده است، اظهارداشت:در اوایل اجرای این طرح برخورد با خودروهای متخلف به صورت جریمه ارشادی بود که هم اکنون این فاز به اتمام رسیده و روزانه حدود صد خودروی متخلف در این خصوص به صورت الکترونیکی اعمال قانون می‌شوند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.