افزایش ۲ برابری تزریق گاز به شبکه سراسری

اهواز/ واحد مرکزی خبر/ اقتصادی

حجم ارسال گازهای همراه نفت به کارخانه گاز مایع اهواز افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان امروز گفت: ارسال گاز تولیدی از واحد زیلایی به کارخانه ان جی ال ۶۰۰ اهواز و تزریق آن به شبکه گاز سراسری ۲ برابر شد.
موسوی افزود: گاز شیرین تولیدی این واحد که از درجه مرغوبیت بالایی برخوردار است به مشعل ارسال و سوزانده و ۳۷ میلیون فوت مکعب گاز به ان جی ال ۶۰۰ اهواز (طرح جمع آوری گازهای همراه) ارسال می شد.
وی گفت:‌ از پارسال با ایجاد تغییر در واحد زیلایی، بدون ایجاد تاثیر منفی در روند تولید نفت ، میزان این گاز ارسالی به اهواز با افزایش ۲ برابری به ۶۰ تا ۶۵ میلیون فوت مکعب در روز افزایش یافت و گاز ارسالی برای مصرف به خط لوله سراسری منتقل شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان درباره روند تولید نفت در واحد بالارود افزود :‌ اواخر سال ۸۹ ، دو حلقه چاه واحد بهره برداری بالارود وارد مدار شد و در ماه گذشته ۶ حلقه چاه در این واحد حفاری شد.
آقای موسوی ظرفیت تولید نفت در چاه شماره ۳ و ۱ واحد بالارود را هزار و ۶۰۰ بشکه در روز اعلام کرد و گفت: چاه های ۱، ۳ و ۵ تولیدی، چاه شماره ۲ مشاهده ای (با هدف بررسی وضعیت چاه ها) و چاه های شماره ۴ و ۶ تعمیری هستند.
وی افزود: هم اکنون فعالیت روی چاه های ادامه دارد و با اسیدکاری چاه ها ظرفیت تولید در واحد بالارود افزایش خواهد یافت.
۰۰۰۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.