افزایش انصراف از خرید خودرو به بهانه کاهش قیمت

۳۱فروردین۱۳،

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت با اشاره به افزایش تعداد انصرافی‌ها در بین خریداران خودرو در روزهای قبل گفت: تا زمان تعیین قیمت های تازه خودرو مردم از خرید خودرو امتناع می کنند.

به گزارش Consbank، به نقل از باشگاه خبرنگاران شهرام میرآخورلو امروز در نشست خبری در وزارت صنعت با اشاره به توقف فروش خودرو در بازار ، گفت: مردم منتظر نهایی شدن دستورالعمل تازه قیمت گذاری خودروها می باشند و به همین سبب فعلا از خرید خودرو اجتناب می‌کنند.

وی هرگونه امتناع خودرو سازان از عرضه تولیدات خود به بازار را به بهانه قیمت رد کرد و افزود: ابهام مردم در خصوص قیمت سبب شده تا بسیاری از ثبت نام کنندگان خرید خودرو ، منصرف شوند.

میرآخرلو با اشاره به ابهامات به وجود آمده در بازار خودرو به ویژه در مورد شیوه قیمت گذاری خودروها اظهار کرد: کاهش عرضه خودرو در بازار از سال قبل تاکنون به سبب کاهش تولید بود نه یک اقدام عمدی از سوی خودروسازان.

وی تصریح کرد : سال قبل محدودیت تولید ، پیامد کاهش عرضه خودرو در بازار شد و از آذرماه روند تولید شرایط خود را یافت ، ثبت نام با مشخصه فروش فوری ، پیش فروش و دیگر ویژگی ها مورد عمل قرار گرفت .

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت افزود: خودروسازان در سه ماهه آخر سال قبل وعده دادند که سطح تولید خود را به حالت طبیعی بازگردانند اما  طولانی شدن فرایند قیمت گذاری بازار را با رکود مواجه کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد : درخواست خرید خودرو با روشن شدن قیمت و اعلام ضوابط روشن شود ، تا مردم هم آگاه شوند .

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ما از سطح نمایندگی های فروش ۲ گروه خودروسازی بزرگ سایپا و ایران خودرو، طی یکی ،دو روز قبل که فرمول قیمت گذاری از سوی شورای رقابت اعلام شده میزان خرید و فروش تقریبا به صفر رسیده و حتی در بعضی نمایندگی ها، چند تن از اشخاصی که از پیش حواله خرید خودرو داشته اند اقدام به پس دادن آن نموده اند.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.