افزایش بازرسی ها در مبدأ، ماندگاری کالا‌ها در گمرکات را کم می‌کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

پیروز بخت با بیان اینکه درحال افزایش هماهنگی‌ها برای کاهش مدت زمان ماندگاری کالا‌ها در گمرکات هستیم، گفت: افزایش بازرسی‌ها در مبدأ، ماندگاری کالا‌ها درگمرکات را کم می‌کند.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد درگفتگو با خبرنگار افتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص واردات لوزام آرایشی وبهداشتی اظهارداشت: بعضی از اقلام لوازم آرایشی وبهداشتی هم مشمول استاندارد‌های اجباری و هم مشمول نظارت و کنترل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی افزود: بخشی که مشمول استاندارد اجباری است، زمانیکه بدون گواهی بازرسی وارد شوند درگمرکات نمونه‌برداری و آزمایش شده و سپس به آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده سازمان استاندارد ارسال شده و نهایتاً مجوز ورود را اخذ می‌کنند.

پیروزبخت تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود، بازرسی‌ها در مبدا با گستردگی بیشتری انجام شودتا ماندگاری کالا‌ها در گمرکات کم شود چرا که استاندارد‌های معتبر ملی و بین المللی بر آنها حکم می‌کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه هم اکنون درحال افزایش هماهنگی‌ها برای کاهش مدت زمان ماندگاری کالا‌ها درگمرکات هستیم، گفت: سازمان ملی استاندارد بر اساس استاندارد های ملی ایران و به روز اقدام به کنترل کالا‌ها می‌کند، اما زمانی که هماهنگی‌ها افزایش یابد، دقت نیز در این کار بیشتر می گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.