افزایش بیسابقه بیکاری در ایتالیا – تعداد بیکاران به ۳ میلیون رسید

به گزارش ایرنا، ایستات روز شنبه اعلام کرد: بیکاری در ایتالیا به بالاترین حد خود در هشت سال اخیر رسیده و هم اکنون حدود سه میلیون نفر در این کشور بیکارند.

این موسسه افزود: شاخص بیکاری در ماه جولای گذشته به ۱۰٫۷ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲٫۵ درصد افزایش یافته است و از سال ۱۹۹۹ تاکنون بی سابقه است.

ایستات اعلام کرد: شاخص بیکاری در میان جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال نیز از ۲۷٫۴ درصد سه ماهه دوم سال گذشته به ۳۳٫۹ درصد در مقایسه با امسال رسید. در ماه جولای ۳۵٫۳ درصد از جوانان بیکار بودند که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۱ میلادی ، ۷٫۴ درصد افزایش یافته است.

موسسه ملی آمار ایتالیا پیشتر نیز با اشاره به ورشکستگی کارخانه و شرکت ها و افزایش فزاینده بیکاری در این کشور بحران زده، اعلام کرد که ۷۶۲ هزار شاغل در یک سال گذشته شغل خود را از دست داده و به جمعیت بیکاران افزوده شده اند.

شمار بیکاران در ایتالیا در ماه ژوئن گذشته دو میلیون و ۷۹۲ هزار نفر گزارش شد و کارشناسان با اشاره به تشدید بحران اقتصادی و اجرای برنامه های ریاضتی مورد نظر اتحادیه اروپا، اعلام کردند که افزایش بیکاری در این کشور روندی روز افزون خواهد داشت و دولت ماریو مونتی قادر به مهار این بحران نخواهد بود.

ایستات، شمار شاغلین در ایتالیا در ماه ژوئن را ۲۲ میلیون ۹۷۰ هزار نفر گزارش کرد.

شاخص اشتغال در ایتالیا در حال حاضر ۵۶٫۹ درصد اعلام شده است، در حالی که در یک سال اخیر ۷۶۲ هزار شاغل کار خود را از دست داده اند.

دولت ایتالیا با اجرای برنامه ریاضتی قصد دارد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو در سال ۲۰۲۴ میلادی و ۱۱ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۴ میلادی صرفه جویی کند که بدین ترتیب افزایش دو درصدی مالیات بر خدمات و کالا تا یک سال به تعویق می افتد.

دولت فنی مونتی نخست وزیر ایتالیا برای پیشبرد تدابیر ریاضتی، جبران بدهی های دولتی و تراز ملی، درصدد کاهش ۲۰ درصد از مدیران، ۱۰ درصد از کارمندان دولتی و حدود ۱۰ درصد از نیروهای مسلح است که براساس آمارها، تا ۳۰۰ هزار نفر را شامل می شود.

ایتالیا با بدهی سنگین حدود دو هزار میلیارد یورویی رو به رو است و ‘ماریو مونتی’ که در نوامبر سال ۲۰۱۱ به نخست وزیری دولت فعلی رسید، اکنون سعی دارد تا بحران رکود اقتصادی را با اجرایی کردن هر چه بیشتر سیاست ‌های ریاضت اقتصادی پشت سر بگذارد.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۳۵۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.