افزایش تعداد داروهای زیرپوشش بیمه

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

در حال حاضر چهار بیماری همودیالیز، ام‌اس، هموفیلی و تالاسمی از سوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به عنوان بیماری خاص معرفی شده است.

کارشناس واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به اینکه داروهای خارجی بیماری‌های خاص زیرپوشش بیمه نیست و بیماران ناگزیر به تامین آن با قیمت‌های گزاف می باشند، نیاز است تعداد داروهای زیرپوشش بیمه افزایش یابد.

به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، زهرا سیاح اظهار کرد: سرطان یکی از پرهزینه‌ترین بیماری‌ها در کشور است، در حال حاضر عمده داروهای بیماران سرطانی وارداتی است.

وی افزود: به این منظور داروهای داخلی و خارجی بیماران سرطانی با ۳۰ تا ۱۰۰درصد تخفیف بسته به نوع دارو، قیمت فاکتور و بضاعت مالی خانواده در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

سیاح از همکاری معانت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای تامین داروهای بیماران سرطانی تقدیر کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی توسط این معاونت تامین و در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته است.

کارشناس واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد همچنین از شناسایی یک هزار و ۳۸۰ بیمار خاص در استان خبر داد و افزود: هم اکنون این بیماران تحت پوشش خدمات رایگان واحد بیماران خاص معاونت درمان استان قرار گرفته‌اند.

سیاح خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار بیماری همودیالیز، ام‌اس، هموفیلی و تالاسمی از سوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به عنوان بیماری خاص معرفی شده است.

وی تامین هزینه داروهای بیماری هپاتیت C و دیابت را نیز نیازمند حمایت دولت دانست و افزود: آمار ابتلاء به بیماری هپاتیت C در استان به سبب استفاده معتادان تزریقی از سرنگ‌های آلوده قابل توجه است و بیماری دیابت نیز در صورت عدم رسیدگی منجر به نارسایی کلیه و افزایش تعداد بیماران دیالیزی می‌شود.

سیاح اظهار داشت: با وجود اهمیت پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها و ارائه سرنگ بهداشتی در سال‌های قبل، حدود یکسال است که سرنگ به نرخ آزاد در اختیار بیماران قرار می‌گیرد که این مسئله نیازمند تجدید نظر است.

کارشناس واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد فروش با نرخ آزاد داروهای خارجی ام‌اس را از دیگر مشکلات بیماران خاص استان عنوان کرد و ادامه داد: از آن جا که داروهای خارجی بیماری‌های خاص زیرپوشش بیمه قرار ندارد بیماران ناگزیر به تامین این داروها با نرخ آزاد و قیمت‌های بسیار بالا می باشند.

سیاح تصریح کرد: بر این اساس نیاز است تعداد داروهای زیرپوشش بیمه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش یابد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.