پوشش بیمه ای داروهای “آسم” و “آلرژی” در هاله ای از ابهام

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر انجمن “آسم” و “آلرژی” ایران با بیان اینکه مشخص نیست بیمه ها چه موضوعی در قبال افزایش قیمت داروها در پیش گرفتند گفت: بیمه های بزرگ در قبال افزایش قیمت داورهای آسم و آلرژی یکسان رفتار نمی کنند.

دکتر محمد قره گزلو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ ضمن  اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: با سه عنوان بیمه هست، بیمه نیست و تا حدودی بیمه هست در خصوص داروهای بیماران مبتلا به آسم و آلرژی مواجه هستیم و  معلوم نیست بیمه ها  چه موضوعی را در قبال افزایش قیمت ها در پیش گرفته اند.
 
وی با بیان اینکه نابسامانی و ناهماهنگی در قیمت بیمه ای داروها مشاده می کنیم بیان داشت: این ناهماهنگی به گونه ای است که بیمه‌های دولتی بزرگ نیز رفتارشان در برابر افزایش قیمت یک دارو یکسان نبوده و با توجه به تنوع داروها طی سال های قبل همانند داروهای ترکیبی در خصوص بیماران آسمی، انواعی موجود بوده که بیمار از یک نوع بیمه استفاده  کرده و تحت کنترل بوده است.
 
وی ادامه داد: اما در حال حاضر آن داروی مورد نظر افزایش قیمت ها برابری داشته و ممکن است موارد مشابهی در بازار موجود باشد اما کیفیت مهم است.
 
 این فوق تخصص آلرژی خاطرنشان کرد: اگر هزینه داروی بیماران آسم و آلرژی را با سایر هزینه های تشخیص و جانبی جمع کنیم بیمار محتمل هزینه های هنگفتی در کنترل و درمان بیماری خود است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.