افزایش قیمت مواد غذایی ریشه در واردات مواد اولیه دارد

افزایش قیمت مواد غذایی ریشه در واردات مواد اولیه دارد

با افزایش قیمت چندباره مواد پتروشیمی و تأخیر در واردات مواد بسته‌بندی، قیمت نهایی فرآورده‌های صنایع غذایی افزایش یافته است.

رئیس کانون صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: بزرگ‌ترین مشکل امروز صنایع غذایی، افزایش مواد بسته‌بندی که شامل مواد اولیه مورد نیاز صنایع است.

محمدرضا مرتضوی افزود: افزایش قمیت مواد بسته‌بندی تأثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام‌شده فرآورده‌های صنایع غذایی و در نتیجه افزایش قیمت مصرف‌کنندگان داشته است.

وی درباره دلایل این امر خاطرنشان کرد: شرکت‌های پتروشیمی به‌صورت چندباره نرخ مواد بسته‌بندی را افزایش داده‌اند و برای واردات بعضی از مواد بسته‌بندی که نیاز به واردات وجود داشته، دستورالعملی وجود ندارد و به یک‌باره قیمت مواد اولیه مانند پلی‌اتیلن و تین‌پلیت که برای ساخت حلب و درب آن استفاده می‌شود، افزایش چندبرابری داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه هیچ مشکلی بابت تأمین مواد اولیه وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به نیاز ۹۰ درصدی کشور به واردات دانه‌های روغنی، وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری انجمن روغن اقدام به واردات پالم روغن کرده و نیاز صنایع را تا پایان سال تأمین کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: بابت تأمین آرد و علوفه مورد نیاز صنایع کشور مشکلی وجود نداشته و به میزان لازم فراهم و ذخیره‌سازی شده است./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910708-02

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.