افزایش ۱۵ درصدی مستمری مددجویان/ پرداخت مابه‌التفاوت سهمیه سوخت معلولان

به گزارش خبرنگار مهر، همایون هاشمی در نشست خبری روز دوشنبه که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: قصد داریم مستمری مددجویان را به گونه‌ای افزایش دهیم که قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که پرداخت ۴۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد به این افراد است را محقق نماییم.

وی در مورد سهمیه سوخت معلولان نیز تاکید کرد: به منظور افزایش قدرت خرید معلولان قصد داریم به جای پرداخت بنزین ماهیانه مبلغ آن را به صورت نقدی در ماه پرداخت کنیم به طوریکه مابه‌التفاوت بنزین ۴۷۰ تومانی محاسبه و ماهیانه ۱۵ هزار تومان به حساب این افراد واریز می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی از پرداخت مابه‌التفاوت سهمیه سوخت در اواخر تیرماه خبر داد و گفت:‌ براساس برنامه ریزی انجام شده مابه‌التفاوت از ابتدای سال محاسبه و به معلولان پرداخت می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر معلولان هم مستمری دریافت می‌کنند و هم یارانه دولتی و با این شرایط درصدی از مشکلات کم خواهد شد.

هاشمی در مورد بیمه سهم کارفرما نیز گفت: در سال گذشته در این پرداخت‌ها مشکلاتی ایجاد شده بود که امسال با رشد مناسب بودجه این مشکل برطرف و بیمه سهم کارفرما به طور کامل پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد توسعه مراکز پیشگیری از معلولیتها خبر داد و گفت:‌ به منظور کاهش نرخ ورود معلولیت بنیادهای پیشگیری در ۵ استان کشور راه اندازی خواهد شد به طوریکه ماه گذشته اولین مرکز در مشهد افتتاح شد و تا پایان سال در استان‌های تبریز، شیراز، یزد و اصفهان نیز این مراکز ایجاد می‌شود.

وی همچنین از تدوین محتوای واحد آموزشی برای تمامی مهدهای کودک خبر داد و گفت: براساس اقدامات و برنامه ریزیهای انجام شده از ابتدای مهرماه تمامی مهدهای کودک با یک محتوای فرهنگی و آموزشی فعالیت خواهند کرد.

هاشمی در خصوص اقدامات انجام شده در سال گذشته نیز گفت: توانمندسازی مددجویان در ابعاد اجتماعی‌،‌ فرهنگی و اقتصادی، تامین مسکن و اشتغال از جمله اقداماتی بود که طی سال گذشته انجام شد به طوریکه تا پایان سال گذشته ۴۰ هزار واحد تحویل مدد جویان داده شد.

به گفته وی علیرغم تعهد ۴۴ هزار شغل برای مددجویان توانستیم با اقدامات انجام شده ۷۷ هزار شغل ایجاد کنیم که این خود اقدامی موثر در جهت اشتغالزایی جامعه هدف ما بود.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: ‌احیای خط ۱۴۸ مشاوره و همچنین خط ملی اعتیاد از دیگر اقداماتی بود که طی سال گذشته انجام شد.

وی از ابلاغ پروتکل شیشه به تمامی مراکز خبر داد و گفت: سال گذشته اولین مرکز اعتیاد درمان‌نگر شیشه اواخر سال گذشته افتتاح شد و از این پس درمان شیشه نیز همانند دیگر مواد مخدر به صورت مستقل انجام خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.