افشای کمک های اطلاعاتی و جاسوسی غربی ها به شورشیان سوری

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از جام نیوز، سایت رادیو فردا امروز نوشت: «روزنامه آلمانی «بیلد ام زونتاگ» در گزارشی نوشته است، یک کشتی جاسوسی نیروی دریایی آلمان که در سواحل سوریه لنگر انداخته است، می تواند تمام تحرکات نظامی و مکالمات انجام شده تا عمق ۶۰۰ کیلومتری در درون خاک این کشور را ضبط و شنود کند.»

بر اساس این گزارش؛این کشتی که به نوشته روزنامه «بیلد» از پیشرفته ترین در نوع خود است، تازه ترین ابزارها و دستگاه های جاسوسی دنیا را در اختیار دارد.کشتی یاد شده متعلق به «بوندس ناخریشتن دینست» یکی از نهادهای اطلاعاتی مهم فدرال آلمان است که وظیفه آن جمع آوری اطلاعات و مقابله با سیستم های جاسوسی خارجی در آلمان است.

به نوشته روزنامه «بیلد ام زونتاگ»، ماموران نهاد جاسوسی آلمان در پایگاه آدانای ناتو در ترکیه هم حضور دارند و عملیات شنود گفت و گوهای تلفن و بی سیم و طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده را هدایت می کنند.

این روزنامه می افزاید: اطلاعات به دست آمده به وسیله این کشتی در اختیار سازمان های جاسوسی دیگر کشورها و از جمله آمریکا و انگلیس گذاشته می شود و از این راه به دست نیروهای مخالف حکومت بشار اسد می رسد.

«بیلد ام زونتاگ» به نقل از یک مامور اطلاعاتی آمریکا می نویسد که هیچ کشور غربی دارای یک چنین امکانی برای شنود و جمع آوری اطلاعات نیست.

این روزنامه آلمانی به نقل از یک کارمند نهاد اطلاعاتی فدرال می نویسد که این نهاد می تواند با افتخار اعلام کند که چه خدمتی به مخالفان سوری در راه سرنگونی حکومت بشار اسد انجام می دهد.نهاد اطلاعاتی- جاسوسی آلمان هنوز هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

به نظر می رسد دولت آلمان پس از منزوی شدن در میان کشورهای غربی در جریان دفاع از مخالفین معمر قذافی در لیبی اکنون تلاش دارد تا به گونه ای فعال و شانه به شانه دیگر کشورهای غربی به کمک مخالفین بشار اسد بشتابد.

دولت آلمان ماه گذشته نیز از طریق «بنیاد علم و سیاست» با برگزاری گردهمایی چند روزه ای با حضور مخالفین بشار اسد و پژوهشگران در برلین، جمع بندی و رهنمودی را زیر عنوان «روز بعد» از اسد تهیه کرد. این بنیاد مهمترین بنیاد پژوهشی دولتی آلمان است.

در ادامه این خبر، به گزارش روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز»، سازمان اطلاعاتی بریتانیا هم از قبرس با جمع آوری اطلاعات و شنود مکالمات ارتش و دولت سوریه آن را در اختیار نیروهای مخالف بشار اسد می گذارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.