العالم: مهاجران مکزیکی به دلیل بحران اقتصادی درآمریکا به زادگاهشان بازمی گردند

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۲/۰۸
۰۰:۴۱:۰۵٫۱۲
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: تشدید بحران اقتصادی در آمریکا باعث افزایش مهاجرت مکزیکی های مقیم آمریکا به کشور خود شده است.
به گزارش این شبکه، بر اساس مطالعه جدیدی که در آمریکا صورت گرفته است به دلیل وخامت بازار کار و وضع معیشی در آمریکا روند مهاجرت غیر قانونی از مکزیک به اراضی آمریکا کاهش یافته است. این مطالعه جدید نشان می دهد مهاجران مکزیکی مقیم در آمریکا در حال بازگشت به کشور خود هستند چرا که شرایط اقتصادی مکزیک از آمریکا بهتر شده است.
حیدر عبدالله گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: مرکز مطالعات معروف پیو در آمریکا بر اساس اطلاعات دولتی در آمریکا و مکزیک نشان می دهد که روند مهاجرات مکزیکی ها به آمریکا وارونه شده است.
این مرکز افزود: بیش از دوازده میلیون مکزیکی در چهار دهه گذشته به آمریکا مهاجرت کردند و بیش از نیمی از این افراد به صورت غیر قانونی وارد این کشور شدند. این مرکز دلیل خروج مکزیکی ها از آمریکا را ناشی از ضعیف بودن بازار کار و ساخت و ساز در آمریکا ، تشدید نظارت این کشور بر مرزهای خود، کاهش نرخ تولد در مکزیک و تغییر شرایط اقتصادی این کشور دانسته است.
این مرکز اعلام کرد بین سال های ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ دو میلیون و چهارصد هزار مکزیکی به آمریکا مهاجرت کردند و نزدیک به یک میلیون و چهارصد هزار مکزیکی آمریکا به همراه فرزندان خود که در این کشور به دنیا آمدند به میهن خود بازگشتند و این مساله تاثیر زیادی بر نرخ مهاجرت غیرقانونی مکزیکی ها در آمریکا داشته است. در سال ۲۰۱۰ هفت میلیون مکزیکی به صورت غیر قانونی در آمریکا اقامت داشتند که این آمار در سال ۲۰۱۱ به شش میلیون نفر کاهش یافت. این مساله در دو دهه گذشته بی سابقه بوده است. همچنین عبور غیر قانونی مکزیکی ها از مرز آمریکا از یک میلیون نفر در سال ۲۰۰۵ به هشتصد هزار نفر در سال ۲۰۱۱ کاهش یافته است.
۰۰:۴۳:۳۳٫۱۶

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.