الگو بودن برای کشورهای اسلامی دلیل ترس آمریکا از ایران است

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ناصر ابوشریف روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت اسرا و مقاومت فلسطین در سایه بیداری اسلامی منطقه افزود: ایران امروز کشوری قدرتمند، در حال پیشرفت و رسیدن به قله های علمی و قدرت در منطقه بوده و غرب نیز در قبال ایران، جنگ اقتصادی در پیش گرفته است.

وی اظهار داشت: ایران پس از انقلاب اسلامی در مسیر صحیحی حرکت کرد و اکنون حرکت ملت های اسلامی نیز در مسیر صحیحی قرار گرفته است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به امکانات، پشتیبانی قدرتهای سلطه گر و تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی گفت: نمی توان با مقاومتی محدود فلسطین را آزاد کرد، مساله فلسطین تنها متعلق به فلسطین نیست بلکه مربوط به همه امت اسلامی است.

وی با مروری کوتاه بر تاریخچه وقایع و مبارزات در فلسطین تصریح کرد: انتفاضه اول و دوم یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر ملت های مسلمان بوده است و بخشی از تحرکاتی که از سوی ملتهای منطقه شاهدیم به انتفاضه فلسطین بازمی‌گردد.

ابوشریف، هرگونه حرکت و قیام فلسطین را در شرایط کنونی مربوط به عوامل بسیاری از جمله علل درونی دانست و ادامه داد: در کرانه باختری تشکیلات خودگردان مانع بزرگی است و حتی اجازه یک تظاهرات مسالمت آمیز را به فلسطینیان نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه قیام مردم در فلسطین دشوار است، گفت: وظیفه ملتهای مسلمان این است که در قیام های خود و تشکیل حکومت های مردمی به مساله فلسطین کمک کنند.

در این نشست محمد صادق الحسینی کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه نیز وضعیت ملت های جهان اسلام را ممتاز توصیف و اضافه کرد: ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم و امکان تحقق پیروزی های جدید بر اثر تحولات منطقه نیز بسیار است.

الحسینی با اشاره به تحولات منطقه گفت: جنگ در منطقه بین غربی ها و در راس آن دولت آمریکا به عنوان یک قدرت امپریالیستی و از سوی دیگر مسلمانان منطقه و در صدر آن جمهوری اسلامی ایران است.

این کارشناس ارشد مسایل خاورمیانه تصریح کرد که اگر انقلاب اسلامی ایران، انتفاضه های متعدد فلسطین، تحرکات مداوم ملت فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان نبود، به هیچ وجه قیام های مردم منطقه به وقوع نمی پیوست.

وی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان و محمود عباس خود عامل بازدارنده انقلاب فلسطین است چرا که به طور مستقیم و غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی همکاری دارد.

سیام**۹۰۱۲ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۴۷۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.