برگزاری جنبش غیر متعهدها در ایران، منافع آمریکا را به خطر می اندازد

‘عبدالرضا مصری’ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با بیان این که جنبش غیرمتعهدها در مقابل دو قطب شرق(کمونیست) و غرب(امپریالیسم) ایجاد شد، اظهارداشت: کشورهای عضو این جنبش با توجه به بی طرفی به این دو قطب، کار خود را آغاز و تلاش کردند که بدون وابستگی به این قطب‌ها برای مسایل مختلف تصمیم گیری کنند.

وی برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران را همچنین نقطه عطف و مثبتی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: آمریکا و دیگر دول استکباری تمام توان خود را به کار گرفتند تا نگذارند این اجلاس در تهران برگزار شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل آنان برای عدم برگزاری این اجلاس در تهران، متضرر شدن منافع کشورهای غربی از جمله آمریکا در منطقه است.

مصری، توجه به موضوع بیداری اسلامی را یکی از مهمترین موضوعات این اجلاس دانست و اظهارداشت: بیداری اسلامی مردم منطقه منافع کشورهای غربی و از جمله آمریکا را در منطقه به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: ما امروز شاهدیم کشورها از قید و بند ظالمان رهایی می یابند و این رهایی مردم، نشانه شکست‌های متعدد آمریکا است. ‌

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، حل بحران سوریه و طرح ایده برای خروج از فاز امنیتی در حل بحران این کشور را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی این اجلاس دانست و گفت: انجام فعالیت های سیاسی در این کشورها می‌تواند مشکل مردم آن را حل کند ولی مشکل مردم سوریه با اعزام نیروهای نظامی به این کشور حل نمی شود.

مصری، بررسی مشکل مردم بحرین را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی اجلاس غیر متعهدها دانست و بیان کرد: موضوع بحرین نیز باعث شرمندگی غربی ها است.

وی افزود: کشورهای غربی که ادعای حمایت از دمکراسی و حقوق بشر دارند، چطور می‌توانند مانع برقراری دموکراسی در این کشور شوند.

سیام**۹۱۲۱**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۱۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.