انبوه‌سازان می‌توانند ۶۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده بسازند

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰۰۰ انبوه‌ساز در کشور داریم که اگر هر یک ۱۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده بسازند حدود ۶۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که تحولی در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری خواهد بود.

به گزارش ممتاز مجید کیان‌پور – مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در صورتی که به نوسازی بافت فرسوده شهری توجه نشود و این بافت‌ها را به همان صورت رها کنیم،‌ این بافت‌ها مأمنی جهت بروز مشکلات اجتماعی در سطح جامعه می‌شوند.

کیان‌پور در بعضی محله‌های تهران هم‌چون بازار بزرگ، بافت‌های فرسوده به صورت انبار کالا یا متروکه درآمده‌اند که از نظر اجتماعی تهدید‌هایی برای جامعه و اطراف آن محل ایجاد کرده‌ است.

وی با بیان اینکه این بافت‌ها زمانی سرزنده بودند و امروز به بافت فرسوده و ناکارآمد تبدیل شده‌اند، گفت: حرکت در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده یعنی دمیدن روح تازه در کالبد بی جان یک محیط ارزشمند است. این امر به مباحث اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی کمک شایانی می‌کند و سبب از بین رفتن بسیاری از ناهنجاری‌ها می‌شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انجام پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده مسائل و مشکلاتی نظیر مجهول‌المکان و ورثه‌ای بودن یا بلامالک را به همراه دارد، افزود: حضور در بافت‌های فرسوده یعنی احیا و نوسازی محیطی که هیچ هویت زندگی فعلی را ندارد اما استعداد قابل توجهی در باب احیا و نوسازی آن محیط وجود دارد.

وی نوسازی و بهسازی بافت فرسوده را به سه بخش مردم، دولت و شهرداری‌ها مرتبط عنوان کرد و گفت: این سه بخش همواره با یکدیگردر تعامل می باشند؛ البته مردم به عنوان نقش محوری و تعیین‌کننده در این میان به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در پایان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ احیا و نوسازی بافت فرسوده شهری در کشور رواج پیدا کند، اظهار کرد: با فراهم آوردن بسترهای مناسب نظیر بسته‌های حمایتی، تخفیف در عوارض برای سازندگان عمومی، خصوصی و سرمایه‌گذاران و همدلی و هم‌افزایی میان مدیران و مسئولان شهری می‌توانیم به آینده نوسازی بافت‌های فرسوده امیداوار باشیم.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.