انتقاد از غربی ها با “صدای مخالف”

مجموعه مستند “صدای مخالف” به تهیه کنندگی امیر فکری و محمد محمدیان آثار مستندهای خارجی را مورد بررسی قرار می دهد.

فرهاد اسماعیلی مجری این برنامه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه برنامه مستند “صدای مخالف” که به بررسی آثار مستند سیاسی جهان که بیشتر جنبه تحلیلی دارد، می‌پردازد.
وی در ادامه افزود: تهیه کننده و کارگردان این مستندها از قاره هایی چون آمریکا اروپا بوده و پس از دوبله این آثار همزمان به معرفی و نقد اینگونه آثار نیز می‌پردازیم.
وی بیان کرد: برنامه “صدای مخالف” لایه های پنهانی که موجب ساخت اینگونه فیلم ها شده اند را نیز مورد بررسی منتقدان حوزه اندیشه، جامعه شناسی و سیاسی قرار می‌دهد.
وی پیرامون تفاوت این مستند با دیگر مستندهای تولید شده گفت: این مستندها فقط درباره سینمای ایران نبوده بلکه نوع نگاه کارگردان به فیلم های خارجی می‌آموزد از چه زاویه ای به آن نگاه شود.
همچنین مستند صدای مخالف جنبه جغرافیایی، زیبایی شناسی نداشته بلکه سعی کرده اسناد تاریخی سیاسی را به زبان معاصر مورد بررسی قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: موضوع طوفان کاترینا و مردمی که دراین طوفان محاصره و کشته شدند و رسانه ای داخلی آمریکا این موضوع را به نقد کشیدند و کشته شدن چندی از سیاه پوستان در زمان دولت بوش از جمله مباحثی هستند که در این مستند به آن ها اشاره شده است.
این مجری افزود: این برنامه قصد دارد برای نخستین بار فیلم های مستندی را که فیلم سازان پیشرو غربی در نقد سیستم غرب ساخته اند را با حضور کارشناسان نقد و تحلیل کند.
گفتنی است این مستند در ۵۲ قسمت ۹۰ دقیقه ای از شبکه مستند پخش می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.