انتقاد شدید ترکیه و پاکستان از سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی

به گزارش ایرنا نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت که به منظور بررسی تحولات فلسطین تشکیل شده بود، سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی را برای ثبات منطقه نگران کننده خواند و گفت : سیاست آن رژیم در غزه و کرانه باختری به مانند تنبیه دسته جمعی مردم فلسطین است.

به گزارش ایرنا از مقر سازمان ملل؛ ‘عبدالله حسین هارون’ با اشاره به آمارهای نگران کننده درباره وضعیت اجتماعی و اقتصادی در سرزمین های فلسطینی بویژه غزه تاکید کرد محاصره نوار غزه توسط اسراییل برخلاف قوانین بین المللی و غیر انسانی بوده و باید جامعه جهانی برای پایان دادن به آن وارد عمل شود.

وی همچنین از گسترش شهرک سازیها بشدت انتقاد کرده و گفت : این سیاست باعث از میان رفتن تمامیت ارضی فلسطینی و هر گونه فرصت برای صلح و ثبات در منطقه شده است.

نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل نیز در جلسه شورای امنیت از سیاست شهرک سازی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و آن را مانع مهمی در برابر هرگونه صلح و ثبات در منطقه دانست.

طغرل آپاکان با محکوم کردن نقض حقوق فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی ادامه محاصره غزه را غیر قابل قبول دانست و تاکید کرد محاصره و گرسنگی دادن یک و نیم میلیون غیر نظامی ساکن در این منطقه نقض قوانین انسانی و بین المللی است.

روز چهارشنبه شورای امنیت جلسه ای به منظور بررسی تحولات فلسطین و خاورمیانه تشکیل داد که طی آن نمایندگان کشورهای مختلف نقطه نظرات خود را درباره سیاست های رژیم صهیونیستی و وضعیت فلسطین بیان کردند.

نمایندگان کشورهای غیر متعهد و عربی در این نشست بشدت از رژیم اشغالگر قدس انتقاد کردند و خواستار اقدام جدی شورای امنیت برای پایان دادن به اشغال سرزمین های عربی و فلسطینی شدند.

رژیم صهیونیستی از هنگام جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش های وسیعی از سرزمین های اعراب از جمله قدس را به اشغال خود درآورده است.

قطعنامه های سازمان ملل این مناطق را اشغالی دانسته و این رژیم را ملزم به خروج از آن مناطق می نماید.

با این وجود رژیم اشغالگر قدس با پشتیبانی آمریکا به اشغال فلسطین و بخشی هایی از خاک لبنان و سوریه ادامه داده و از قطعنامه های سازمان ملل در این خصوص تخطی می کند.

آمریکا تاکنون ۴۳ بار قطعنامه های پیشنهادی را برای محکوم کردن اشغال سرزمین های فلسطینی و عربی توسط رژیم صهویستی وتو کرده و مانع از اعمال هرگونه فشار به این رژیم نامشروع و اشغالگر می شود.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۴۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.