انتقاد لاریجانی از موضع غرب در برابر ترور در سوریه/ سازمان‌ملل به میانمار نیرو بفرستد

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه در سخنانی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به ملت ایران و نمایندگان مجلس تبریک و تهنیت گفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تحولات اخیر سوریه اظهار داشت: نکته‌ای که لازم است به آن اشاره‌ای داشته باشم رفتار پرحجم ماجراجویی نسبت به سوریه است چه اخبار قبل از عملیات تروریستی و چه واکنش کشورهای بزرگ پس از این عملیات نشانگر یک زد و بند عملیاتی بین کشورهای بزرگ و مرتجعین تروریست ساز است.

لاریجانی ادامه داد:‌ پس از این واقعه تروریستی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی دیگر از کشورها به جای محکوم نمودن ترور و عملیات تروریستی در دمشق اعلام کردند که باید حکومت دمشق تغییر کند در واقع جایزه به دست آمریکایی‌ها و همین چند کشور غربی به تروریست‌ها داده شد که شما ترور کنید و ما بهره سیاسی آن را در شورای امنیت دست و پا می کنیم.

نماینده مردم قم خاطرنشان کرد: این نحوه اداره صحنه بین‌المللی یک سردر کم دارد که در آن بنگارند “به دروازه توحش مدرن رسیده‌ایم”. در این مدیریت جهانی تروریست خوب و بد داریم. اگر تروریست‌ها مقابل آمریکا و صهیونیست‌ باشند کارشان محکوم و خلاف حقوق بشر است اما اگر در دمشق، عراق، فلسطین، میانمار، بحرین هر اقدامی علیه مسلمانان انجام دهند به آنها جایزه داده می‌شود اینها علامت قدرت نیست پیام‌های نفس‌های آخر مدیریت کذایی آمریکاست که به رفتار جنون آمیز دست می‌زند و باکی ندارد که مسلمانان مظلوم میانمار را قتل عام کنند و از خانه‌های خود اخراج نمایند و در مقابل این نسل کشی سکوت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای مدیرکل سازمان ملل شما کجای کار ایستاده‌اید؟ این سازمان عریض و طویل بزرگ با این همه هزینه به درد چه می خورد همان گونه که برای سوریه نیروی صلح اعزام می‌کنید برای کشتار و آواره سازی در میانمار هم نیرو اعزام کنید.

وی در بخش دیگی از سخنان خود به مشکلات و نگرانی های کشاورزان در فصل برداشت اشاره کرد و گفت:‌ به دلیل قیمت ناکافی در خرید تضمینی گندم براساس اطلاعات واصله مقدار زیادی از گندم به دست آ‌مده به سیلوها نرفته است و در شرایط غیر استاندارد نگهداری می‌شود یا برای خوراک طیور فروخته می‌شود. این نگرانی به نحو دیگری برای برنج کاران وجود دارد که خسارات جدی به تولید و کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: لازم است کمیسیون کشاورزی مجلس در اسرع وقت به این مسایل رسیدگی و گزارش به مجلس دهد.

وی همچنین از مسئولان وزارت کشاورزی و تجارت بهبود در شرایط را خواستار شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی این آقایان به مجلس خواهند آمد تا نتایج اقدامات خود را گزارش دهند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.