اندروید‌های سفارشی

جام جم آنلاین: یکی از راهکارهایی که می‌توانید گوشی اندروید تان را به یک گجت اختصاصی تبدیل کنید، اضافه کردن برنامه‌های مورد علاقه به گوشی‌تان است؛ به بیان دیگر با انجام این کار می‌توانید یک گوشی سفارشی داشته باشید.

البته منظور ما از سفارشی بودن گوشی‌تان تنها تغییر دادن wallpaper و از این دست کارهای پیش پا افتاده نیست؛ بلکه راهکارهای بسیاری وجود دارد که می‌تواند اندرویدتان را به یک گوشی فوق اختصاصی تبدیل کند، کارهایی همانند Lock screenهای بسیار پیشرفته، نوارهای مخصوص انتخاب برنامه‌ و کارهایی از این دست.

نوشتاری را که در ادامه خواهید خواند، برنامه‌هایی را معرفی می‌کند که می‌توانید با کمک آنها، اندرویدتان را به یک ابر اندروید تبدیل کنید. اولین برنامه پیشنهادی ما Wallpaper changer است.

همان طور که از اسم آن مشخص است این برنامه برای کمک به تغییر Wallpaperهای نصب شده روی اندرویدتان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در عمل هر بار که شما صفحه نمایش تان را لاک می‌کنید، تصویر متفاوتی روی این صفحه نمایش قرار می‌گیرد.

در عین حال یکی از نکات مثبت این برنامه استفاده حداقل از شارژ باتری گوشی تلفن همراه‌تان بوده، ولی این برنامه مزیت مهم‌تری دارد و آن نداشتن تبلیغات پس از نصب برنامه روی گوشی‌تان است.

هر چند به خاطر داشته باشید که این برنامه با wallpaper‌های ثابت کار می‌کند، پس نمی‌توانید توسط آن wallpaper‌های متحرک را نمایش دهید.

دومین برنامه‌ای که می‌تواند کاربرد‌ فراوانی برایتان داشته باشد Myxer نام دارد. در صورتی که زنگ‌های گوشی‌تان یکنواخت و کسل‌کننده است، این برنامه می‌تواند برایتان بسیار جذاب باشد.

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید آهنگ مورد علاقه‌تان را که درlibrary موبایل‌تان ذخیره شده، از آن قسمت جدا و به صدای زنگ موبایل‌تان تبدیل کنید.

ممکن است عده‌ای بخواهند تنها قسمتی از صدای آهنگ مورد علاقه‌شان را به جای صدای زنگ گوشی‌شان قرار دهند، برای این منظور با Myxer می‌توانید قسمت‌های مورد علاقه‌تان را از آهنگ جدا کنید و زنگ گوشی‌تان قرار دهید.

در ضمن شما می‌توانید از طریق این برنامه زنگ‌های مجانی را که کمپانی سازنده روی این برنامه قرار داده دانلود کنید و از آن لذت ببرید.

برنامه دیگری که می‌تواند بسیار به کارتان آید برنامه‌ای است با نام ساعت‌های آنالوگ.

در این برنامه کلکسیونی از ساعت‌های متنوع آنالوگ برای کاربران طراحی شده، که شما می‌توانید به دلخواه یکی از آنها را انتخاب کنید. با وجود این نیازی نیست که برای انتخاب ساعت مورد علاقه‌تان هزینه‌ای را پرداخت کنید.

برنامه‌ای با عنوان سازمان‌دهنده فولدر‌ها یکی از بهترین راه حل‌های مرتبط کردن صفحه‌های بسیار شلوغ گوشی است.

برنامه Folder Organizer این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا برنامه‌ها را علامت گذاری و مرتب کرده سپس به صورت گروهی دسته‌بندی کنید حتی با کمک این برنامه می‌توانید شکل برنامه‌های مورد علاقه‌تان را هر طور که دوست داشتید، تغییر دهید.

تنها راه استفاده از این برنامه پرداخت هزینه شارژ ماهانه توسط سایت مربوط و عضو شدن در آن است. هر چند این امکان هم وجود دارد که بتوانید نسخه‌های قدیمی‌تر این برنامه را روی اینترنت پیدا کنید.

بعضی از اندروید‌ها تنها دارای LED flash هستند و چراغ هشدار دهنده LED light را ندارند. با استفاده از برنامه‌ای به نام Flashlight Notifier شما می‌توانید قابلیت‌های LED light را در اندرویدتان ایجاد کند. پس از این طریق می‌توانید به آسانی از miss call‌های گوشی‌تان مطلع شده و به آنها پاسخ دهید.

یکی دیگر از برنامه‌های پرکاربرد اندروید برنامه‌ای است با نام Pro Widgetsبا استفاده از این اپلیکیشن شما می‌توانید به فروشگاه آنلاین اندروید متصل شده و هر چیزی را که دوست داشته باشید از این فروشگاه آنلاین دانلود کنید.

علاوه بر این شما حین کار با این برنامه می‌توانید تقویم روزانه و برنامه مربوط به قرار ملاقات‌هایتان را در برابرتان داشته باشید تا در صورت نیاز قرار ملاقات‌های جدیدتان را یادداشت کنید.

هر چند این دو برنامه اندرویدی تنها برنامه‌هایی نیستند که Pro Widget برایتان نمایش می‌دهد، بلکه برنامه‌های دیگری چون فهرست تلفن دوستان در فیس‌بوک، sms‌ها و فهرست اسامی دوستانتان در توییتر نیز با یک کلیک روی پنجره مورد نظر برایتان باز می‌شود.

پس به صورت مختصر می‌توان گفت این برنامه همه چیز را در یکجا برایتان دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارهایتان را انجام دهید.

یکی دیگر از برنامه‌های جالب توجهی که مخصوص گوشی‌های اندروید طراحی شده StatusBar+ نام دارد، این اپلیکیشن جانشینی برای برنامه اندرویدی Status bar ساخته شده.

در حقیقتStatusBar+ همان برنامه Status bar است، ولی در قالب پیشرفته‌تر و مدرن‌تر. هر چند برخی کاربران معتقدند این برنامه آنچنان که باید کامل نیست و روی برخی سیستم‌های عامل اندروید کارایی لازم را ندارد، ولی می‌توان گفت که این برنامه پتانسیل‌های بسیار زیادی دارد که با کمک آنها می‌توان از این نکات منفی هم چشم‌پوشی کرد.

این برنامه نیز دارای دو نسخه است؛ نسخه‌ای از آن به صورت مجانی روی اینترنت برای دانلود قرار دارد و نسخه دیگر که تنها با پرداخت مبلغی به صورت ماهانه می‌توانید داشته باشید.

همان طور که اشاره شد یکی از عمده‌ترین مشکلات کاربران گوشی‌های اندروید status bar موبایل‌شان است، زیرا بیشتر کاربران با مشکل کم بودن آیکون برنامه‌های مختلف روی نوار مواجه هستند.

برنامه دیگری که می‌تواند برای حل این مشکل بسیار به کارتان آید برنامه‌ای است با نام۱ Tap Quick Bar، که همانند برنامه‌های مشابه به منظور طراحی شخصی نوار status به کارتان خواهد آمد. کار با این برنامه از کار با StatusBar+ آسان‌تر بوده در حالی که ظاهر آن به خاطر همراه داشتن رنگ‌های متنوع دارای زیبایی بسیار زیادتری است.

با کمک این برنامه می‌توانید shortcut‌های مربوط به برنامه‌های پراستفاده‌تان را روی نوار مورد نظر قرار داده، تا در صورت نیاز با کلیک روی آن، برنامه را در برابرتان باز کنید.

البته این برنامه امکان دسترسی به فهرست تلفن‌ها و برنامه پخش موسیقی را هم برایتان فراهم می‌کند، پس به آسانی می‌توانید به اندرویدتان فرمان دهید که آهنگی را پخش یا متوقف سازد.

آخرین برنامه‌ای که می‌توانید با کمک آن اندرویدتان را به یک گجت خارق‌العاده تبدیل کنید، برنامه‌ای نیست جز Zedge این برنامه دارای پایگاه بسیار بزرگی از آهنگ‌های اندرویدی، wallpaperها و دیگر ابزارهایی است که با استفاده از آنها می‌توانید گجت‌تان را به یک اندروید سفارشی تبدیل کنید.

محتویات موجود در این پایگاه اطلاعاتی براساس نوع کاربردشان دسته‌بندی شده است؛ یعنی شما می‌توانید به آسانی در این پایگاه جستجو کنید و هر چیزی را که می‌خواهید در آن پیدا کنید.

هر چند خود سایت نیز می‌تواند براساس آخرین اطلاعات دانلودی از روی اینترنت، به شما پیشنهادهای مختلفی هم ارائه کند. (جام جم – ضمیمه کلیک)

نازلی وحدت
منبع: www. phonearena. com


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.