انزالوتامید و امیدهای تازه در سرطان پروستات

پژوهشگران اعلام کردند مصرف داروی انزالوتامید (Enzalutamide) طول عمر بیماران مبتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر توماس فلیگ رئیس بخش پزشکی مرکز مطالعات سرطان دانشگاه کلرادو، طبق نتایج دور سوم آزمایش داروی انزالوتامید، مصرف این دارو طول عمر بیماران مبتلا به سرطان را به طور میانگین پنج ماه افزایش می دهد.
پژوهشگران در دوره سوم تاثیرات مصرف این دارو را بر روی هزار و صد و نود و نه بیمار مبتلا به سرطان پروستات مورد بررسی قرار دادند که به رغم شیمی درمانی و درمانهای هورمونی بهبود نیافته بودند.
طبق این تحقیقات، از زمان شروع درمان ، گروه کنترل به طور میانگین سیزده ماه و هجده روز عمر کردند در حالی که طول عمر افرادی که دارو دریافت کرده بودند از زمان مصرف دارو، به طور میانگین به هجده ماه و دوازده روز رسید.
همچنین وضعیت جسمانی بیماران در مدت تحقیقات و پس از دریافت انزالوتامید بهبود یافت.
این دارو قابلیت سرطان پروستات را در دریافت هورمونهای جنسی همچون تستوسترون که تغذیه کننده سرطان هستند، از بین می برد و در نتیجه از پیشروی سرطان جلوگیری می کند.
فلیگ در این خصوص گفت: «این یک پیشروی بزرگ است. نه تنها میزان بهبود و تاثیر دارو بر طول عمر بیماران از شیمی درمانی بیشتر است، بلکه این دارو تاثیرات جانبی منفی کمتری هم در پی دارد.»
به گزارش یونایتدپرس از کلرادو، نتیجه این تحقیقات در نشریه جدید پزشکی انگلیس منتشر شد./ع


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امیر:

    سلام دوستان پدرم ۳ ماه پیش به دلیل پیشرفت سرطان پروستات عمرشو داد به شما. در آخرین روزای عمرش قرص انزالوتامید Enzalutamide رو براش خریدیم که متاسفانه ۳ روز بیشتر نتوست ازش استفاده کنه اگه کسی به این قرص احتیاج داره لطفا تماس بگیره باهام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.