انصراف انگلیس و فرانسه از تسلیح معارضان سوری/ شرایط برای مخالفان دشوارتر می‌شود

اسفند ۱۴۰۲

انگلیس و فرانسه از تصمیم برای مسلح کردن مخالفان سوری صرف نظر کرده‌اند تا شرایط هر روز برای مخالفان دشوارتر شود.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  موضع لندن و پاریس در قبال بحران سوریه دچار تغییری اساسی شده است و این کشورها از تصمیم خود برای مسلح کردن مخالفان صرف نظر کرده‌اند.

براین اساس منابع نزدیک به دولت انگلیس به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که لندن طرح تسلیح مخالفان مسلح را کنار گذاشته است و بشار اسد رئیس جمهور سوریه طی سال‌های آینده در سمت خودش باقی خواهد ماند.

همزمان با این موضع گیری تلویحی که توسط خبرگزاری انگلیسی رویترز انتشار یافته، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفته که پاریس موضع خود دربارهٔ مسلح نکردن مخالفان سوری را تغییر نمی‌دهد و در این شرایط سلاح تهاجمی به مخالفان نمی‌دهد.

این درحالی است که فرانسه و انگلیس تا چندی قبل در داخل اتحادیه اروپا تلاش بسیاری می‌کردند تا تمام اعضای این اتحادیه را برای تسلیح معارضان متقاعد کنند ولی در آن زمان با مخالفت جدی بعضی کشورهای اروپایی از جمله آلمان مواجه بودند.

انتشار گزارش‌های متعدد از نقض حقوق بشر توسط مخالفان مسلح در سوریه، تقویت نیروهای القاعده و موفقیت‌های ارتش سوریه در نبرد با مخالفان؛ پاریس و لندن را به سوی بازبینی در طرح مسلح کردن مخالفان سوق داده است.

این موضع گیری فرانسه و انگلیس سبب نگرانی شدید ائتلاف معارضان سوری شده به طوری که سلیم ادریس فرمانده شورای نظامی مخالفان دو روز قبل به شدت از وعده‌های عملی نشده لندن در زمینه کمک نظامی به مخالفان انتقاد کرده بود و گفته بود: آنها (غربی‌ها) فقط وعده می‌دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.