انهدام ۳ باند بزرگ سرقت در پایتخت

مهر: سردار حسین ساجدی نیا صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و انهدام سه باند سارقان در شهر تهران اظهار داشت: چند ماه قبل از پایان سال ۳۵ نفر از اعضای سه باند که به صورت مجزا فعالیت می کردند اقدام به سرقت از منزل شهروندان تهرانی کردند. یکی از این باندها با استفاده از ابزار و ادوات شکستن درها به خانه شهروندان وارد شده و پول نقد، طلاها و اموال با ارزش را سرقت می کردند.

وی ادامه داد: باند دیگر در غرب تهران اقدام به سرقت می کرد که از سوی ماموران شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.

ساجدی نیا افزود: باند دیگر که تحت پوشش مامور در بزرگراههای اطراف تهران و بویژه غرب تهران فعال بودندشناسایی و در یک عملیات ضربتی تمام آنها در چنگال قانون گرفتار شدند.

رئیس پلیس تهران با اشاره به اینکه تمامی این افراد دارای سابقه کیفری هستند گفت: بر اساس بررسی های انجام شده تعدادی از این سارقان با قرار وثیقه آزاد شده بودند که بار دیگر با این باندها همکاری می کردند.

وی ارزش اموال سرقت شده را بیش از یک میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: پلیس آگاهی با مالباختگان تماس گرفته و این افراد از امروز می توانند برای شناسایی اموال و شکایت از سارقان به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

به گفته رئیس پلیس تهران، سه نفر از اعضای این باند خانم بودند که اقدام به فروش طلاها و اموال با ارزش می کردند. همچنین مالخران این پرونده نیز شناسایی و دستگیر شدند.

ساجدی نیا با هشدار به باندهایی که اقدام به سرقت می کنند افزود: این دسته از مجرمان باید بدانند که پلیس هشیار است و با اعضای این باندها قاطعانه برخورد می کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد مامورنماهای دستگیر شده گفت: پلیس نیز به عنوان شاکی این افراد در مراجع قضایی طرح دعوی می کند.

جمع آوری زنان آسیب دیده از سطح شهر / تکمیل بانک اطلاعات مجرمان

رئیس پلیس تهران در ادامه با بیان اینکه پلیس آمادگی لازم را برای برخورد و جمع آوری زنان آسیب دیده در سطح شهر دارد اظهار داشت: از ابتدای امسال طرح امنیت اجتماعی در پایتخت به اجرا درآمده است و این طرح هیچگاه تعطیل نمی شود. طرح مبارزه با سرقت نیز در قالب طرح امنیت محله محور در ۳۷۴ محله اجرا می شود. ماموران پلیس به صورت محسوس و نامحوس در این محلات با جرایم شناسایی شده برخورد می شود.

وی افزود: در طرح امنیت محله محور برخورد شدیدی با اراذل و اوباش می شود و خوشبختانه دیگر اراذل و اوباش سطح یک نداریم. ضمن اینکه هر هفته رصد های لازم در مناطق آلوده انجام می شود.

ساجدی نیا از تشکیل بانک اطلاعاتی مجرمان خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی مجرمان پایتخت تکمیل شده است و پلیس از طریق این بانک با مجرمان سابقه دار و سارقان برخورد می کند.

به گفته رئیس پلیس تهران، زنان آسیب دیده از سطح شهر جمع آوری و به مراجع قضایی تحویل داده می شوند. سایر نهادهای اجتماعی همانند بهزیستی و خیریه ها نیز باید دست به دست هم دهند و این افراد را تحت پوشش قرار دهند. به نظر می رسد ظرفیت لازم در سایر دستگاهها ایجاد نشده است. پلیس آمادگی خود را برای جمع آوری این زنان بارها اعلام کرده است.

وی در مورد برخورد با جرم نیز گفت: فعالیت فرهنگی باید افزایش یابد و پلیس حلقه آخر برخورد با جرایم است.

جوان آنلاین – آخرین عناوین حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.