اهداف برگزاری نشست مشورتی سوریه/ استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تقابل با اهداف آمریکا

محمد رضا محسنی ثانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در خصوص برگزاری نشست مشورتی سوریه در ایران اظهار داشت: تا امروز بیش از ۱۰ کشور برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در وضعیت کنونی نقشه سیاسی منطقه به گونه ای است که کشور های منطقه در طول سیاست های آمریکا قرار گرفته اند و در راستای سیاست های آمریکا در منطقه حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: کشورهایی در منطقه و جهان دغدغه حقوق بشر و جنایات تروریست ها در سوریه را دارند تلاش دارند در اجلاس تهران به توافقی برای حل مشکل سوریه دست یابند.

محسنی تاکید کرد: نشست مشورتی تهران ظرفیت منطقه ای در راستای تقابل با آنچه آمریکا در سوریه انجام می دهد را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص میزان پایبندی کشور های حاضر در نشست مشورتی تهران به توافقات این نشست اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر اساس وظایفی که نسبت به مسلمانان منطقه و جهان دارد از سوریه حمایت می کند و بر اساس مبانی اعتقادی انقلاب، جمهوری اسلامی باید از مردم و مسلمانان مظلوم جهان حمایت کند

وی ادامه داد: کشورهای دیگری که در نشست مشورتی تهران در خصوص سوریه حضور دارند دارای چنین ایدئولوژی نیستند و و برای حفظ جایگاه خود در توازن سیاسی و نظامی منطقه تلاش می کنند البته ایران نیز چنین هدفی را دنبال می کند.

محسنی با تاکید بر اینکه محرک اصلی ایران برای حمایت از سوریه، فلسطین و حزب الله، حمایت از مسلمانان مظلوم منطقه است تصریح کرد:  منافع و تهدیدات منطقه نیز یکی از شاخص های ایران برای حمایت از مردم منطقه است.

وی  در خصوص برگزاری دیر هنگام این اجلاس با توجه به دیپلماسی فعال دشمنان سوریه در منطقه گفت: همزمان با افزایش همکاری کشور های منطقه برای اجرای سیاست های آمریکا در سوریه و سفر وزیر امور خارجه سوریه به ایران لزوم برگزاری چنین اجلاسی در تهران با حضور کشورهای حامی سوریه بیش از بیش احساس شد.

محسنی در رابطه با علت برگزاری این نشست در تهران نیز خاطر نشان کرد: کشورهای حامی سوریه در منطقه و جهان دارای ظرفیت های خاصی هستند که با توجه به ظرفیت سیاسی و نظامی خود عمل می کنند در همین راستا چین و روسیه دارای جایگاه مستحکمی در شورای امنیت هستند و از این ظرفیت سیاسی برای حمایت از سوریه استفاده می کنند، جمهوری اسلامی نیز با توجه به جایگاه سیاسی خود در منطقه و جهان رایزنی های سیاسی برای حل مسئله سوریه را آغاز کرده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.