اوباما به اسرائیل پشت کرده است

1-1290.jpg

«میت رامنی در طول سخنرانی خود در گردهمایی ملی جمهور‌ی‌خواهان، جمله‌ای بسیار جالب و جنجال‌برانگیز عنوان کرد که همه ما از آن غافل شدیم. میت رامنی گفت: “باراک اوباما اسراییل را به زیر اتوبوس انداخته است!” میت‌ رامنی چیزی را می‌دانست که هیچ‌کدام از ما نمی‌دانستیم. این داستان از آن نظر تکان دهنده است که این اقدام اوباما خیانت کردن به یکی از بزرگترین هم‌پیمانان آمریکا است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وین آلن روت، تحلیلگر شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا وابسته به نهادهای افراطی جمهوری‌خواهان با اشاره به مطالب فوق درباره اظهارات میت رامنی و اینکه چرا ظاهرا اوباما به رژیم صهیونیستی پشت کرده، نوشته است: «باراک اوباما خودسر شده است! همانطور که قبلا هم گفته‌ بودیم رئیس جمهوری آمریکا به هیچ وجه دوست اسراییل نیست. اما من فکر نمی‌کردم که وی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به اسراییل خیانت کند. این حقیقت که وی اسراییل را به زیر “اتوبوس” انداخته است برای یهودیان و آمریکایی‌هایی که حامی اسراییل هستند، بسیار آزاردهنده است.

در تاریخ ۳۰ اوت، مجله تایم افشا کرد که مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا در جمع خبرنگاران در لندن گفته است: “من نمی‌خواهم شریک برنامه‌های اسراییل در حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای ایران باشم.” هیچ مقامی در ارتش آمریکا چنین بیاناتی را بدون اجازه صادر شده از سوی مقامات کاخ سفید اظهار نمی‌کند. این جملات به طور واضح جملات خود مارتین دمپسی نیست و بیانات صادر شده از سوی اوباما است که توسط رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته شده‌اند.

اعمال رییس‌جمهور آمریکا واضح‌تر از جملات وی نشان‌دهنده ناخشنودی وی از اقدامات اسراییل هستند. به گزارش مجله تایم رزمایش‌ مشترک آمریکا و اسراییل چندین ماه پیش لغو شد تا اوباما نارضایتی خود را از تصمیم اسراییل مبنی بر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران نشان دهد.

مجله تایم همچنین گزارش می‌دهد که منابع آگاه در هر دو طرف تایید کرده‌اند که دولت اوباما بیش از دو سوم نیروهای خود را از مانور مشترک با اسرائیل کنار گذاشته و تصمیم گرفته تا مانع از شرکت پرسنل آمریکایی سیستم‌های ضد موشکی پاتریوت شود. وی همچنین تصمیم گرفته تا نیمی از ناوهای حامل سیستم دفاع موشکی بالیستیک را از رزمایش‌ مشترک خارج کرده و حتی کلا آنها را کنار بگذارد.

یکی از مقامات ارشد اسرائیل پیام اوباما را نقل کرده که گفته است: “ما به شما (اسراییل) اعتماد نداریم.” من می‌دانم که پیام باراک اوباما چیز دیگری است و مقام اسراییلی مذکور در نقل اظهارات ایراد شده از سوی باراک اوباما بسیار محتاطانه و دیپلماتیک عمل کرده است. پیام اوباما اینگونه بوده است: “بای بای اسراییل، شما را به خیر و ما را به سلامت!”

هرکسی در دولت اوباما می‌داند که حمله اسراییل به ایران مستلزم داشتن بمب‌های “سنگرشکن” است که تنها توسط صنایع دفاعی ارتش ایالات متحده آمریکا ساخته می‌شود. اسراییل همچنین می‌داند که حمله به ایران انتقام ایران و حزب‌الله را در پی خواهد داشت. اسراییل برای آن‌که بتواند از موشک‌های کشور همسایه‌اش لبنان در امان بماند نیاز به کمک نظامی آمریکا دارد تا جان مردم خود را نجات دهد.

همچنین سامانه رادار “ایکس بند” در صحرای نقب اسراییل که با هدف حمله به ایران تاسیس شده و به سیستم‌های دفاع ضد موشکی مربوط می‌شود توسط کارکنان ارتش آمریکا کنترل می‌شود. بدون همکاری ارتش آمریکا، در واقع اسراییل هیچ است و راه به جایی نمی‌برد. توانایی حفظ جان مردم اسراییل و دفاع از آن در برابر موشک‌های دشمنان در دست باراک اوباما است و پیام باراک اوباما نیز مشخص است: “ما از شما حمایت نمی‌کنیم!”

چرا؟ دلیل اول برمی‌گردد به ماهیت و اصل اوباما که به هیچ وجه دوست اسراییل نیست و دلیل دوم این است که باراک اوباما عاشق آن است تا ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه را خشنود کند. گزار‌‌ش‌ها در واشنگتن و مسکو حاکی از آن است که ولادیمیر پوتین از باراک اوباما خواسته تا به اسراییل دست‌بند بزند و در حال حاضر بهترین تصمیم برای اسراییل آن است تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دستور حمله را بدهد چرا که بعد از آنکه باراک اوباما به عنوان رییس جمهور آمریکا انتخاب شود دیگر نیازی به آرای جامعه یهودی نخواهد داشت و آن‌ها را طرد خواهد کرد.»

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.