ایران مهد آزادی‌های دینی است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی، ایران را مهد آزادی‌های دینی دانست و افزود: توطئه‌های ضد ایرانی دشمنان به این دلیل طراحی می‌شود که ایران هیچ زمانی زیربار زور و قدرت آنها نرفته و نخواهد رفت.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،  سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی که با برقراری ارتباط تلفنی در هفتمین نشست تخصصی بررسی گزارش احمد شهید در باشگاه خبرنگاران شرکت کرده بود، اظهار داشت: خاورمیانه و بویژه ایران مهد آزادی اندیشه‌های دینی است.

وی افزود: در طول تاریخ هیچ زمانی نبوده که کسی بخاطر پیروی از یک دین خاص تحت فشار قرار گیرد و سابقه مدارا در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی براساس رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر مبنای عدم یهودی ستیزی بوده و مدارا با پیروان دین‌های دیگر را توصیه کرده‌اند.

مره صدق ادامه داد: اقلیت‌های دینی در ایران علاوه بر آزادی‌های شخصی و آزادی در اجرای اعتقادات خود، در قانون اساسی نیز حق و حقوقی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اقلیت‌های دینی به مانند بقیه مردم ایران زندگی می‌کنند و مشکلاتی بیشتر از دیگران به خاطر یهودی، مسیحی، زرتشتی یا آشوری بودنشان ندارند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش اخیر احمد شهید تصریح کرد: احمدشهید با هیچ کس از ایرانیان به ویژه اقلیت دینی تماسی نداشته و با ارتزاق از دشمنان در حالی ادعای حقوق بشر دارد که هیچ بویی از آن نبرده است.

مره صدق تصریح کرد: اقلیت‌های دینی در ایران هیچ مشکلی ندارند و درصورت وجود آن در چارچوب قوانین ایران مشکلاتشان قابل حل است.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ایران چندین بار توطئه‌های ضد ایرانی را مطرح کرده‌اند که این به خاطر این است که ایران هیچ زمانی زیربار زور و قدرت آنها نرفته و نخواهد رفت.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.