ایران و بلاروس در زمینه فن آوری های نانو تفاهمنامه همکاری امضا کردند

مینسک/ واحد مرکزی خبر ۹۱/۴/۹

همکاری های مشترک ایران و بلاروس در زمینه فن آوری های نانو ،با امضای دو تفاهمنامه میان آکادمی علوم بلاروس ، ستاد توسعه فناوری نانو و دانشگاه کاشان وارد مرحله اجرایی می شود.
دکتر سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو دراین باره به خبرنگار واحد مرکزی خبر در مینسک گفت: قابلیتهای علمی بسیار زیادی در کشور بلاروس وجود دارد و دانشمندان بزرگی در این کشور هستند که امیدواریم با توسعه فن اوری مشترک، سرمایه گذاری و در نهایت بازاریابی و ارائه محصولات مشترک به بازارهای جهانی بتوانیم همکاری خوبی داشته باشیم.
بر اساس این تفاهمنامه ها ،ایران و بلاروس در زمینه اجرای طرح های مشترک تحقیقاتی همچون نانو داروها و سلول های خورشیدی ،تبادل استاد و دانشجو ،برگزاری همایش های مشترک و استفاده از امکانات آزمایشگاهی دو کشور در حوزه نانو با یکدیگر همکاری می کنند.
همچنین دکتر سرگی چیژیک قائم مقام آکادمی علوم بلاروس گفت: ایران در سالهای گذشته قدم های بسیار یزرگی در پیشرفت و توسعه فن آوری ها و از جمله نانو برداشته است. در چند سال اخیر مراکز خوب تحقیقاتی و آزمایشگاه های مجهز در زمینه فن آوری های نانو در ایران ساخته شده که امیدواریم دراین زمینه ها بایکدیگر همکاری کنیم.
همچنین قرار است ،بزودی انجمن همکاری های ایران و بلاروس در زمینه فن آوری های نانو تشکیل شود.
تصویر دارد
۲۶۲/۱۷۶

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.