ایران برای انتقال تجربیات مدیریت بحران به تونس اعلام آمادگی کرد

به گزارش روز چهارشنبه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر’ ولید دنده بر’ در حاشیه برگزاری همایش مبارزه با بلایای طبیعی که در کشور تونس در حال برگزاری است، در گفت و گویی افزود: با توجه به وقوع مجدد سیل در این کشور تا پاییز، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا در خصوص برنامه ریزی برای مقابله با سیلاب های این کشور به جمعیت هلال احمر تونس کمک کند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمراعلام کرد، تجربیات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدیریت بحران و بلایای طبیعی، طی همایشی در کشور تونس و برای اعضای دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح این کشور اسلامی تشریح شد.

دنده‌بر با اشاره به این که همایش یاد شده در روز ملی مبارزه با بلایای طبیعی کشور تونس برگزار شده است، اذعان داشت: آخرین دستاوردها، توانمندیها و تجربیات جمعیت ملی کشورمان در خصوص پیشگیری، آمادگی، مقابله و پاسخگویی به انواع حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی برای مدیران مربوطه در امر بحران و سوانح این کشور مطرح شد.

وی تصریح کرد:همچنین توضیح داده شد که حضور امدادگران و نجاتگران سازمان امداد و نجات در تداوم موفقیت‌های هلال احمر در پاسخگویی به حوادث و سوانح به وقوع پیوسته در داخل و خارج از کشور نقش بسزایی داشته است.

دنده‌بر اضافه کرد:در این همایش همچنین گزارشی از ارسال محموله‌های امدادی بشردوستانه جمعیت هلال احمر قرائت شد که شمار آن تاکنون به بیش از ۷۷ مورد طی دو سال گذشته رسیده است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حچ و زیارت هلال احمر در پایان افزود: با توجه به وقوع مجدد سیل در کشور تونس تا پاییز، پیشنهاد شد کمیته‌ای برای بررسی راهکارهای جلوگیری از رخداد این حادثه و کاهش تلفات تشکیل و جلسات آن به صورت هفتگی برگزار شود.

همه سال در فصل پاییز بارندگی های شدید در بیشتر استان های تونس از جمله پایتخت این کشور آغاز و باعث سرازیر شدن سیل در برخی مناطق، آبگرفتگی خیابان ها و اختلال در عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی می شود.

اجتمام**۷۰۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۲۹۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.