وزیردفاع تونس وسفیرآمریکا راههای همکاری نظامی دوکشور را بررسی کردند

به گزارش ایرنا ، در بیانیه وزارت دفاع تونس آمده است که ‘ عبدالکریم الزبیدی ‘ روز جمعه با ‘ جاکوب وایلز’ سفیر جدید آمریکا در تونس دیدار کرد و با وی راههای همکاری دو کشور در زمینه نظامی را بررسی کرد.

وزیر دفاع آمریکا در سفر اخیر خود به تونس با اشاره به روند انتقال دموکراتیک قدرت در تونس گفت که واشنگتن مصمم است از ارتش تونس حمایت لجستیکی کرده و تجهیزات آن را تامین کرد.

پانه تا همچنین بر آمادگی آمریکا برای گسترش همکارهای با تونس در زمینه های آموزش ، تبادل کارشناسان و نگهداری به منظور افزایش قدرت ارتش ملی این کشور تاکید کرد.

سفر وزیر دفاع آمریکا به تونس با کم توجهی محافل سیاسی و رسانه ای این کشور مواجه شد و برخی از مطبوعات تونس ، واشنگتن را از دخالت در امور داخلی کشورشان برحذر داشتند.

الزبیدی وزیر دفاع تونس در دیدار با والس به ضرورت توسعه انسانی و توسعه پایدار بویژه در مناطق داخلی و جنوب تونس وهمچنین آموزش های حرفه ای ارتش این کشور اشاره کرد و گفت که تحقق اینها نیازمند حمایت کشورهای دوست و برادر است.

سفیر آمریکا نیز برعزم کشورش برای حمایت از زمینه های مختلف همکاری با تونس با هدف موفقیت آمیز بودن انتقال دموکراتیک قدرت در این کشور تاکید کرد.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۶۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.