وزرای دفاع آمریکا و هند در دهلی نو دیدار و گفتگو کردند

به گزارش ایرنا، دیدار با وزیر دفاع هند هدف اصلی ‘پانه تا’ از انجام دیدار دو روزه از دهلی نو برای تبادل نظر در مورد روش های ممکن برای گسترش هرچه بیشتر همکاری نظامی بین هند و آمریکا عنوان شده است.

بنابه گفته منابع مطلع ‘پانه تا’ و ‘آنتونی’ در دیدار امروز در مورد ابعاد مختلف رابطه راهبردی و نظامی بین دوکشور و وضعیت افغانستان و پاکستان تبادل نظر کردند.

بودجه روزافزون نظامی چین نیز در طول گفتگوهای این دو وزیر مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

وزیر خارجه آمریکا عصر روز سه شنبه با نخست وزیر مانموهان سینگ و مشاور امنیت ملی شیو شنکر منون دیدار و گفتگو کرده بود.

دیدار دو روزه پانه تا از دهلی نو بخشی از یک سفر ۹ روزه وی به آسیا می باشد.

وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز در موسسه مطالعات و تحلیل های دفاعی هند در دهلی نو سخنرانی کند.

گفته می شود که پانه تا، در طول گفت وگوهای خود با رهبران هندی، بر ضرورت مشارکت بین هند و آمریکا با توجه به تشدید توجه آمریکا به مسائل امنیتی و راهبردی در آسیا تاکید کرده باشد ولی به نظر نمی رسد دهلی نو با همکاری در جهت مهار چین موافقت کرده باشد.

وزارت دفاع هند طی بیانیه ای اعلام کرد که همکاری نظامی بین هند و آمریکا و وضعیت امنیتی منطقه در گفتگوهای پانه تا و آنتونی به تفصیل مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وزیر دفاع آمریکا خواستار نقش بزرگتر هند در افغانستان بعد از خروج نیروهای غربی تحت رهبری آمریکا از این کشور تا سال ۲۰۲۴ می باشد ولی به نظر می رسد دهلی نو نسبت به عواقب خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و گفت وگوهای محرمانه آمریکا با طالبان و نقش پاکستان در این میان نگران است.

آساق ** ۲۱۶۴ ** ۵۸۹**۱۵۶۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۹۶۹۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.