این کتاب ۱۲ هزار پوند ارزش دارد + عکس

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب به موسسه آکسفم اهدا شده بود و پس از اینکه متخصصی تیزچشم متوجه شد کتاب یکی از نسخه‌های نایاب «مورفی» است در حراج روز ۲۶ ژوئن به فروش رفت.

 

چاپ اول رمان بکت در حراج خیریه کتاب بونهام که این موسسه سالانه برپا می‌کند به فروش گذاشته شد و به دو برابر قیمت تخمین زده شده به فروش رفت.

 

رمان «مورفی» در سال ۱۹۳۸ منتشر شد و اولین رمان بکت، نمایشنامه‌نویس معروف ایرلندی است. این کتاب یکی از ۱۵۰۰ نسخه کتاب و یکی از معدود نسخه‌هایی است که جلد کاغذروغنی آن سالم است.

 

این کتاب به موسسه کتاب و موسیقی آکسفم واقع در بک‌همستد در هرتفردشایر اهدا شده بود و جف اسمیت، متخصص کتاب این موسسه متوجه نایاب بودن نسخه اهدایی شد.

 


نسخه فروش رفته از «مورفی»

 

اسمیت گفت: «واقعا خوشحال هستم که کتاب چنین سودی برای موسسه خیریه آکسفم داشته. به محض اینکه چشمم به کتاب خورد فکر کردم باید نسخه مهمی باشد، پس از جستجو در اینترنت متوجه شدم که کتاب نسخه نایابی از رمان «مورفی» و بسیار باارزش است.»

 

او افزود: «ما با متخصص آکسفم و حراجی بونهام تمام گرفتیم و خیلی زود متوجه شدیم حدسمان درست بوده است. خیلی عالی شد که توانستیم از این کتاب اهدایی که سخاوتمندانه در اختیارمان قرار گرفت چنین سودی بردیم، آکسفم از این سود در راه مبارزه با فقر در سراسر دنیا استفاده می‌کند.»

 

«مورفی» داستان مردی است که در یک بیمارستان روانی به پرستاری مشغول به کار می‌شود و پس از مدتی متوجه می شود جنون بیماران از عقل و آگاهی آدم‌های سالم جذاب‌تر است.

 

«در انتظار گودو» و «دست آخر» دو اثر معروف دیگر بکت هستند.

 

تلگراف / ۲۸ ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.