رکورد شکنی خالق هرکول پوآرو و خانم مارپل در یک حراجی

به گزارش خبرآنلاین، این کتاب که در سال ۱۹۲۴ منتشر شده، یکی از قصه‌های هرکول پوآرو با عنوان «پوآرو تحقیق می‌کند» است. این کتاب دارای یک کاور نیز هست که روی آن تصویر کارآگاه بلژیکی نقش بسته است. این مبلغ که رکوردی در آثار کریستی محسوب می‌شود، رکورد قبلی را که برای خرید آثار این نویسنده در حراج ثبت شده بود و مبلغ آن ۱۰ هزار پوند بود، شکست.

 

قیمت پیش بینی شده قبل از حراج ۳ تا ۵ هزار پوند بود که به سرعت توسط مجموعه داران افزایش یافت. کاور این کتاب تصویر پوآرو کارآگاه مشهور را با‌‌ همان کت و شلوار همیشگی‌اش با سبیل نازک دارد. این نقش در مجموعه تلویزیونی با بازی «دیوید ساچت» ماندگار شد.

این کتاب در زمان خودش به قیمت ۵/۳۷ پنس منتشر شده بود که در حراجی ۳۴ هزار پوند فروخته شد و با افزودن مبلغ بیمه قیمت آن به ۴۰ هزار و ۶۳۰ پوند رسید. رکورد قبلی فروش یک کتاب از کریستی برای نسخه‌ای از نخستین رمان او با عنوان «فعالیت‌های اسرارآمیز در سبک‌ها» بود که در سال ۲۰۰۹ به قیمت ۱۰ هزار پوند فروخته شد.

آگاتا کریستی که برخی از آثارش را به نام مری وست ماکوت نیز منتشر کرده، در سال ۱۹۷۶ درگذشت. او بیش از ۷۰ رمان کارآگاهی نوشت و شخصیت‌هایی چون هرکول پوآرو و خانم مارپل را خلق کرد.

 

کورنوال/مترجم : مازیار معتمدی/ ۲۷ ژوئن

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.