ایهود باراک: انتخابات اسرائیل برنامه ما را درباره ایران تغییر نمی دهد

وزیر دفاع اسرائیل گفت که احتمال برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این رژیم، تغییری در برنامه های اسرائیل در برابر تهران و از جمله حمله پیش دستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران نخواهد داشت.

به گزارش عصر ایران ، رویترز می نویسد: اختلافات در ائتلاف محافظه کار حاکم بر اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو در زمینه خدمت سربازی افراط گرایان یهودی و کاهش بودجه احزاب  باعث شده تا به احتمال زیاد اسرائیل شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی باشد. انتخابات پارلمانی زودهنگام اسرائیل احتمالا در سپتامبر آینده یعنی یک سال زودتر از موعد معین برگزار خواهد شد.

این حوادث باعث شده تا سئوالاتی درباره تعلیق برنامه های احتمالی اسرائیل برای حمله نظامی به ایران به وجود بیاید

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل در صفحه فیس بوک خود نوشت: انتخابات زودهنگام اسرائیل، بر رایزنی ها و مشورت ها در هر زمینه مرتبط با ایران تاثیری نخواهد داشت. اسرائیل همچنین معتقد است که اقدام نظامی از جمله گزینه مطرح روی میز در ارتباط با برنامه هسته ای ایران است.

اسرائیل که خود تنها دارنده بمب اتمی در منطقه خاورمیانه است بارها سخن از حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران به میان آورده است . تهران نیز ضمن تکذیب تلاش برای کسب بمب اتمی بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای اش تاکید می کند.

در همین حال “یاکوف امیدرور” مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل در حال سفر به پایتخت های اروپایی و ملاقات با مقامات این کشورها در زمینه گفت وگوهای هسته ای غرب با ایران است.

یک دیپلمات غربی در این باره گفت: به فرستاده اسرائیل می گوییم که ما نیازمند زمان بیشتری هستیم. هدف، پایبندی ایران به چیزی است که بتواند آن را در زمینه تضمین منع گسترش سلاح های هسته ای ،محقق کند.

در روزهای اخیر نتانیاهو و باراک موضع سختگیرانه ای را در برابر برنامه هسته ای ایران اتخاذ کردند این در حالی است که به نظر می رسد دستگاه های امنیتی اطلاعاتی این رژیم خواهان جنگ نیستند.

پیش از این “یوفال دیسکین” رئیس سابق دستگاه امنیت داخلی اسرائیل گفته بود که باراک و نتانیاهو درباره خطر هسته ای ایران، مبالغه و بزرگنمایی می کنند. او گفته بود: سگی که پارس می کند گاز نمی گیرد.

نظرسنجی ها در اسرائیل نیز نشان می دهد که در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، حزب تحت رهبری نتانیاهو به احتمال بسیار در انتخابات پیروز می شود. با این حال بسیاری از مردم اسرائیل مخالف حمله یکجانبه تل آویو به ایران هستند.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.